O vaduva vesela intr-o tara trista

O vaduva vesela intr-o tara trista

De altfel regele Moldrosoviei se numeste Nichitauk al XIII-lea, un conducator cu ghinion, daca ne luam dupa numarul 13), despre discursuri sforaitoare si goale de continut ("politicienii sunt in stare sa ne promita ca fac un pod chiar si pe acolo pe unde nu trece nici o apa", se spune la un moment dat), jocurile de putere facute de presa ("sa opresti manipularea presei e ca si cum ai incerca sa dai o lege sa nu mai ploua niciodata in Moldrosovia" ), ipocrizia, infidelitatea, imoralitatea nationalismul si eterna goana dupa bani, sunt lucruri pe care fiecare dintre noi le cunoastem foarte bine si de care ne lovim zilnic.

acum 36 luni (13 Sep 2016)

>

Daca publicul a fost in delir, "puristii" operei si ai operetei s-au "ofuscat" suparandu-se exact pentru ceea ce un mare regizor este chemat sa faca: pentru spectacol. Totul e artificial la culme si uneori de-a dreptul caraghios", mai spunea Andrei Serban intr-o conferinta despre regia de teatru versus regia de opera.

Or tocmai aceasta este marea realizare a montarilor lui Andrei Serban in opera si in opereta: ca solistii devin actori si, in cazul de fata, excelenti dansatori. Iar in "Vaduva vesela" pana si cei din corpul de balet canta live si joaca teatru. Momentele coregrafice trec de la "batuta moldoveneasca" ("moldroveneasca" de fapt , dupa numele tarii din care provin personajele, tara care reprezinta, desigur, Romania), la valsul vienez, numere de cabaret si chiar la un savuros moment ce trimite la "Full Monty", in care tenorii, basii si baritonii, unii mai "fit", altii mai grasuti, fac un soi de striptease absolut amuzant, marturisind, in acelasi timp, prin cantec, un adevar absolut: ca barbatii sunt toti niste prosti cand vine de vorba de femei. Spectacolul te prinde de la inceput pana la sfarsit, iar muzica, desi ramane "regina balului", face si ea parte tot din poveste.

Nimic din ceea ce tareaza Romania de azi nu a fost trecut cu vederea de Andrei Serban, iar unii i-au reprosat, prin urmare, ca este un spectacol prea politizat si prea updatat. Pe de alta parte, daca ar fi montat dupa regulile operetei de la 1900, s-ar fi spus ca este un spectacol "la conserva" care nu mai spune azi nimanui nimic.

Pe cand discutiile despre plagiate, politicieni corupti, barbati care abuzeaza de functii pentru a-si urmari iubitele (Serban a folosit in spectacol chiar stenogramele convorbirilor primarului iesean, Nichita, cu politistii locali pusi pe urmele unui pretios "pachet": amanta din dotare. De altfel regele Moldrosoviei se numeste Nichitauk al XIII-lea, un conducator cu ghinion, daca ne luam dupa numarul 13), despre discu... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro