O idee a Regelui Carol I. Canalul Gdansk-Galati, de la Baltica la Marea Neagra

Sunt reluate discutiile despre cel mai amplu proiect de infrastructura din regiune, calea navigabila Gdansk-Galati, care strabate Europa de Est de la nord la sud, micsorand cu 4.000 de kilometri distanta strabatuta de navele de transport de marfuri de la Marea Baltica la Marea Neagra si Mediterana. Potrivit acestuia, proiectul presupune folosirea cursurilor actuale ale raurilor Prut, Nistru si Vistula, la care se adauga un sistem de canale si de ecluze, astfel incat Europa de Est sa fie traversata de o "autostrada de apa" de la nord la sud.

acum 45 luni (18 Oct 2017)

Sunt reluate discutiile despre cel mai amplu proiect de infrastructura din regiune, calea navigabila Gdansk-Galati, care strabate Europa de Est de la nord la sud, micsorand cu 4.000 de kilometri distanta strabatuta de navele de transport de marfuri de la Marea Baltica la Marea Neagra si Mediterana. Pe data de 20 octombrie, are loc la Galati conferinta "Canalul Navigabil Marea Baltica-Marea Neagra, Gdansk - Galati", organizata de Asociatia pentru Studii si Prognoze Economico-Sociale, firma Ekkou VP, Federatia Patronala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii Regiunea Sud-Est si Primaria si Consiliul Judetean (CJ) Galati. Potrivit acestuia, proiectul presupune folosirea cursurilor actuale ale raurilor Prut, Nistru si Vistula, la care se adauga un sistem de canale si de ecluze, astfel incat Europa de Est sa fie traversata de o "autostrada de apa" de la nord la sud. Potrivit lui Gheorghe Mardare, proiectul a fost studiat la Universitatea Iasi de profesorii Ion Andriescu-Cale, Ion Ionescu, Cristea Mateescu si Victor Stark, dar si la Universitatea din Lvov, de profesorul Matakiewicz. Discutiile despre calea navigabila care sa lege nordul si sudul Europei de Est au fost reluate in 1975, insa, in plin razboi rece, sovieticii n-au fost prea incantati de idee.

Din punct de vedere diplomatic, s-au facut primii pasi

Fiind vorba de un proiect international, cele mai importante proceduri ar fi cele diplomatice, pentru ca ar trebui sa se ajunga la un acord comun incheiat de Polonia, Ucraina, Republica Moldova si Romania. "Trebuie mentionat ca tarile riverane Caii Navigabile Gdansk - Galati, respectiv Polonia, Ucraina, Republica Moldova si Romania, sunt semnatarele Acordului European privind Marile Cai Navigabile de Importanta Internationala (A.G.N.), semnat la Geneva pe data de 19 ianuarie 1996, conform Conventiei de la Viena privind dreptul international al tratatelor din 23 mai 1969", ne-a declarat Gheorghe Mardare. Asta inseamna ca trebuie sa fie asigurate cond... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro