O dovada clara privind declinul invatamantului romanesc | OPINIE

In acest an, ponderea la admitere a mediilor din clasele gimnaziale scade de la 25 la 20 la suta, restul de 80 la suta va fi reprezentat de media de la Evaluarea Nationala. Un raspuns incredibil vine dintr-o analiza facuta de profesorul de matematica Sorin Borodi care, dupa ce a reusit sa obtina majoritatea variantelor sustinute la aceste examene incepand cu anul 1933, a acordat fiecarui subiect de examen, in functie de gradul de dificultate, punctaje de la 1 la 10.

acum 37 luni (12 May 2017)

Evaluarea Nationala pentru elevii clasei a VIII-a este un examen national si reprezinta modalitatea de evaluare externa sumativa a competentelor dobandite pe parcursul invatamantului gimnazial. Atat candidatii proveniti din invatamantul de stat, cat si cei din invatamantul particular au dreptul sa sustina Evaluarea Nationala fara taxa.

Disciplinele la care se sustin probe pentru Evaluarea Nationala pentru elevii clasei a VIII-a sunt urmatoarele:

a) Limba si literatura romana;

Subiectele pentru Evaluarea Nationala se elaboreaza in cadrul Centrului National de Evaluare si Examinare, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, specializat in evaluarea educationala, in subordinea Ministerului Educatiei.

In acest an, ponderea la admitere a mediilor din clasele gimnaziale scade de la 25 la 20 la suta, restul de 80 la suta va fi reprezentat de media de la Evaluarea Nationala.

De-a lungul anilor, examenele de admitere in invatamantul liceal au avut diverse denumiri. Pana in anul 1998 se numea Examen de admitere la liceu si era sustinut in cadrul unitatilor scolare pentru care candidatul opta printr-o cerere scrisa. In elaborarea subiectelor s-a implicat Ministerul Educatiei, realizand subiecte unice la nivel national, mai putin in perioada 1978-1985, cand Examenul de admitere in treapta I de liceu a fost organizat de fiecare inspectorat judetean cu subiecte propuse de comisiile judetene. Pana in anul 1991 elevii liceeni au sustinut si Examenul de admitere in treapta II de liceu, la finalul clasei a X-a, de al carui rezultat depindea continuarea studiilor liceale la zi sau trecerea la forma de invatamant profesional sau seral. In perioada 1999-2003 examenul de admitere a fost denumit Examen de capacitate, iar intre 2004-2007 Testare Nationala. Media notelor ce reprezenta evaluarea tezelor cu subiect unic, semestriale, din clasele a VII-a si a VIII, era luata in calcul pentru admiterea ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro