O aplicatie care ar putea revolutiona industria auto, realizata de cercetatorii clujeni

O aplicatie care ar putea revolutiona industria auto, realizata de cercetatorii clujeni

"Proiectul COMOSEF este unul cu finantare europeana de 1,5 milioane de lei si urmareste dezvoltarea unor aplicatii de asistare a conducerii pe dispozitive mobile - telefoane sau tablete, si de recunoastere a pietonilor din imagini infrarosii. Pe dispozitivele mobile avem alte doua componente, una care se refera la detectia pietonilor in scene de trafic, mai ales urban, a doua fiind de detectie a cetii din imagini, pentru a-l informa pe sofer care este distanta de vizibilitate pana la masina din fata si a adapta viteza la conditiile de trafic, si reconstructia imaginii.

acum 73 luni (29 Sep 2014)

Aplicatie de asistare la condus, realizata de cercetatorii clujeni. Cum functioneaza sistemul care recunoaste pietonii in trafic

Mihai Negru, cercetator la Universitatea Tehnica Cluj-Napoca (UTCN), a declarat ca proiectul COMOSEF are o valoare de 1,5 milioane de lei si se desfasoara pe mai multe componente, de la recunoasterea pietonilor in trafic pana la detectarea cetii, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Proiectul COMOSEF este unul cu finantare europeana de 1,5 milioane de lei si urmareste dezvoltarea unor aplicatii de asistare a conducerii pe dispozitive mobile - telefoane sau tablete, si de recunoastere a pietonilor din imagini infrarosii. Pe dispozitivele mobile avem alte doua componente, una care se refera la detectia pietonilor in scene de trafic, mai ales urban, a doua fiind de detectie a cetii din imagini, pentru a-l informa pe sofer care este distanta de vizibilitate pana la masina din fata si a adapta viteza la conditiile de trafic, si reconstructia imaginii.

Potrivit acestuia, algoritmul de detectie a cetii a fost portat deja pe tablete si se afla in faza de testare.

"Daca aplicatia va fi la liber pentru public, se va putea descarca pe tableta aflata in masina intr-un suport fix si va furniza informatii despre distanta de vizibilitate si despre viteza de deplasare.

O alta aplicatie are ca scop detectia pietonilor cu ajutorul unor camere cu infrarosu care este direct proportionala cu caldura emisa de acestia.

"Camera se monteaza in exteriorul masinii si poate detecta un pieton aflat la circa 50 de metri de masina. Se poate calcula care este distanta pietonului fata de masina, acesta fiind incadrat intr-un dreptughi galben, iar sistemul va putea emite un avertisment sonor pentru sofer si il va incadra pe pieton in dreptunghi rosu, daca este pericol", a afirmat un alt cercetator al UTCN, Raluca Brehar.

Aplicatia si-a propus sincronizarea si suprapunerea imaginilor cu infrarosu cu imaginile luate de u... Citeste intreg articolul pe realitatea.ro