Nutrientii care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia unui copil sanatos. Beneficiile vitaminelor si mineralelor

Nutrientii care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia unui copil sanatos. Beneficiile vitaminelor si mineralelor

Medicii precizeaza ca anumite substante din alimente precum colorantii si aditivii artificiali din majoritatea dulciurilor si a gustarilor pentru copii sunt asociate cu ADHD si alte probleme de comportament dezvoltate de copii. Alimentele bogate in zaharuri rafinate stimuleaza puseurile si caderile de energie care pot duce la accese de furie si lipsa de concentrare acasa sau in clasa. Alimente recomandate ce contin DHA sunt uleiul, semintele de canepa si uleiul sau semintele de in, dar si migdalelele si nucile.

acum 46 luni (15 Mar 2015)

Vitamina A este importanta, deoarece ajuta la dezvoltarea vederii, a distingerii culorilor si imbunatateste vederea de noapte. Alimentele care contin vitamina A sunt morcovii, legumele si fructele portocalii (pepene galben sau cartofi dulci, de exemplu).

Complexul vitaminic B este vital pentru mentinerea starii de sanatate a copilului si a vitalitatii. Alimentele care contin acesta vitamina sunt portocalele si sucul natural de portocale, capsune, rosii, pepene galben, ardei gras rosu.

Vitamina D ajuta la formarea unor oase puternice si a unor dinti sanatosi. Insa, din cauza razelor ultraviolete, expunerea la soare poate duce si la cancer.

De asemenea, copilul are nevoie si de calciu. Cateva portii de lapte degresat sau de iaurt pe zi ajuta copilul sa fie sanatos si sa aiba oase puternice.

Medicii precizeaza ca anumite substante din alimente precum colorantii si aditivii artificiali din majoritatea dulciurilor si a gustarilor pentru copii sunt asociate cu ADHD si alte probleme de comportament dezvoltate de copii. Alimentele bogate in zaharuri rafinate stimuleaza puseurile si caderile de energie care pot duce la accese de furie si lipsa de concentrare acasa sau in clasa. DHA este important in special pentru copii deoarece studiile arata ca un nivel scazut al acestuia este asociat cu o capacitate scazuta de a citi si o memorie slaba. DHA este asociat si cu o putere mai mare de concentrare in clasa. Alimente recomandate ce contin DHA sunt uleiul, semintele de canepa si uleiul sau semintele de in, dar si migdalelele si nucile. Copiii ar trebui sa-si inceapa ziua cu un nivel echilibrat de zahar in sange, asa incat sa poata sta concentrati si sa aiba suficienta energie. Sursele de proteine sanatoase sunt lintea, fasolea si leguminoasele

De asemenea, suplimentarea nutrientilor in alimentatia bebelusilor asigura dezvoltarea optima a copiilor in primul an de viata.

"Se recomanda suplimentul de lapte l... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro