Noul SF "Autostrazi 2030", dupa Master Planul de Transport. Cum va deveni Romania un megasantier - INFOGRAFIE

Noul SF

Master Planul General de Transport, adoptat miercuri de Guvern, prevede constructia a 6.800 de kilometri de artere rutiere, dintre care 1.220 de kilometri de autostrada si 1.900 de kilometri de drumuri expres, precum si modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferata, 15 aeroporturi si 32 de porturi. Asadar, vom realiza 329 de metri de autostrazi pe zi, in conditiile in care noi am inregistrat pana acum o viteza de executie de doar 65 de metri pe zi, iar recordul european in materie este de 158 de metri pe zi (atins de Ungaria, cu 800 de kilometri in 14 ani).

acum 48 luni (16 Sep 2016)

Master Planul General de Transport, adoptat miercuri de Guvern, prevede constructia a 6.800 de kilometri de artere rutiere, dintre care 1.220 de kilometri de autostrada si 1.900 de kilometri de drumuri expres, precum si modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferata, 15 aeroporturi si 32 de porturi.

"Adevarul" va propune o analiza in detaliu a marilor proiecte creionate de Guvern in acest Master Plan - documentul pe baza caruia vom cere bani europeni pentru constructia de drumuri si autostrazi, reabilitarea de cai ferate si modernizarea porturilor si aeroporturilor. Investitii: 255 de milioane de euro pe luna

Totalul general al investitiilor necesare pentru toate proectele din Master Plan este de 43,5 miliarde de euro.

Asta inseamna ca in fiecare an din urmatorii 14 vom aloca mai mult de trei miliarde de euro sau, mai detaliat, in fiecare luna din urmatoarele 170 (echivalentul perioadei pana in anul 2030) vom aloca 255 de milioane de euro, numai pentru infrastructura. Autostrazi, mai ceva ca-n Occident

In anul de gratie 2030, Carpatii vor fi traversati de patru autostrazi (Sibiu-Pitesti, Comarnic-Brasov, Brasov-Bacau si Targu-Mures - Iasi) si de doua drumuri expres (Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si Pitesti-Brasov).

La autostrazi, dupa ce in ultimii 25-26 de ani s-au construit 600 de kilometri cu o viteza medie de executie de 65 de metri pe zi, in urmatorii 14 ani aceasta viteza medie va creste la 329 de metri pe zi.

Mai exact, vom construi 87 de kilometri de autostrada pe an (7,1 kilometri pe luna), pentru ca la finalul intervalului, in 2030, sa avem in total 1.220 de kilometri de autostrada.

In aceeasi perioada vom mai construi si 136 de kilometri de drumuri expres pe an, ceea ce inseamna 11,2 kilometri pe luna sau 373 de metri pe zi.

Concret, Sibiu-Pitesti va avea 14,5 kilometri de... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro