Noul Cod Fiscal: firmele pot acorda tichete cadou neimpozabile, dar numai in anumite zile din an. 8 Martie este primul termen de acest fel

Noul Cod Fiscal: firmele pot acorda tichete cadou neimpozabile, dar numai in anumite zile din an. 8 Martie este primul termen de acest fel

"Daca pana anul trecut toate tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%, incepand cu ianuarie 2016, acestea vor fi neimpozabile in cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoana", arata compania. Cu tichetul cadou, un intreg proces de selectie, cumparare, stocare si distribuire a cadourilor pentru angajati este evitat, iar acestia sunt fericiti ca pot alege dintr-o varietate de produse, compania Up, de exemplu, avand parteneriate cu peste 55.000 de magazine si centre de servicii.

acum 57 luni (22 Feb 2016)

"Daca pana anul trecut toate tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%, incepand cu ianuarie 2016, acestea vor fi neimpozabile in cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoana", arata compania.

Totodata, acestea "in situatiile de mai sus, sunt scutite de contributiile sociale obligatorii".

O alta noutate a Codului Fiscal este ridicarea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, in categoria carora se includ si tichetele cadou, la calculul impozitului pe profit, de la 2% la 5% din fondul de salarii.

In plus, noul regim fiscal stabileste posibilitatea acordarii de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Pastelui, 1 Iunie si Craciunului, atat copiilor minori, cat si parintilor si salariatilor fara copii, daca tichetele pentru fiecare persoana se incadreaza in suma de 150 de lei. O surpriza pentru colege

"Sper ca, si in acest an, de 8 martie, companiile sa foloseasca cu incredere tichetele cadou pentru a face o surpriza colegelor cu care lucreaza.

Noul Cod Fiscal face o corectie fata de regimul precedent al tichetelor cadou, renuntand la impozitarea acestora, asa cum se intampla in anii trecuti, cand erau considerate venituri salariale impozabile. La ce pot fi folosite tichetele

"Tichetul cadou este o forma eleganta de recunoastere si apreciere a muncii angajatilor, iar odata cu noile modificari fiscale, apreciez ca piata pe acest tip de produs va incepe sa se alinieze cu ceea ce putem regasi in statele dezvoltate ale Uniunii Europene.

In Franta, spre exemplu, exista o piata insemnata a tichetelor cadou pentru spectacole de teatru, festivaluri sau alte activitati culturale si cred ca Romania are un potential ridicat in aceasta directie, mai ales daca ne gandim la generatia tanara angajata, asa-zisii Millennials", a mai adaugat Elena Pap. 55.000 de magazine accepta astfel de plati

Co... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro