Nissan Micra, un model care nu te poate lasa indiferent
Nissan a "inventat" Micra in 1982 pentru piata nipona, cu scopul de a concura succesul inregistrat de Honda, Suzuki, Toyota si Daihatsu cu modele de clasa mica. Mesajul de la interior este atat de diferit de cel comunicat de actuala generatie incat ai impresia ca sunt produse de companii diferite. Pe lista sistemelor de asistenta regasim - faza lunga automata, sistem de franare automat cu recunoastere a pietonilor, avertizare la parasirea benzii de rulare si cititor de indicatoare rutiere. La debut Micra poate fi comandata cu trei motorizari - un propulsor aspirat de 1 litru care dezvolta 73 CP, un propulsor turbo de 0,9 litri de 90 CP si clasicul 1.5 dCi.
Nissan a "inventat" Micra in 1982 pentru piata nipona, cu scopul de a concura succesul inregistrat de Honda, Suzuki, Toyota si Daihatsu cu modele de clasa mica. Candva, Micra a fost un model usor, cu o masa in versiunea europeana de aproximativ 630 kg si motorizari mici. Au fost modele care s-au indepartat de conceptul initial, a treia generatie a oferit chiar o versiune coupe-cabriolet cu hard top.
Ultima generatie
Din punct de vedere al designului, noua generatie isi incepe povestea prin 2013, an in care Nissan a prezentat conceptul Friend-ME, a urmat apoi in februarie 2015 conceptul Sway prezentat la Geneva. A cincea generatie reprezinta de fapt aducerea in productia de serie a conceptului Sway, adica renuntarea la fardul firesc care imbraca un concept. Este un model pe care Nissan a trebuit sa-l reinventeze, iar cu aceasta ocazie l-a aruncat in lupta cu cele mai grele nume din segment.
Asadar un design care nu te poate lasa indiferent, unul care spre deosebire de exoticul Juke, are sansa de a aduna mult mai multe sufragii.
Micra este construita pe platforma V a aliantei Renault - Nissan, o platforma versatila care este si la baza actualei generatii Renault Clio. Chiar daca Micra si Clio sunt asamblate in aceeasi fabrica, pe aceeasi linie de montaj, au o parte din motorizari comune, nu inseamna ca vorbim de aceeasi masina.
Inainte de a pasi la interior, mai trebuie sa mentionam faptul ca Nissan a pregatit un pachet generos de personalizare pentru noua generatie Micra. Totul este nou in a cincea generatie Micra, doar logo Nissan poti spune ca iti mai aduce aminte de vechea generatie. O plansa de bord asortata cu exteriorul, din punct de vedere cromatic... in functie de nivelul de echipare. Mesajul de la interior este atat de diferit de cel comunicat de actuala generatie incat ai impresia ca sunt produse de companii diferite. Impresionant pentru ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro