Navigatia pe Bega intre Romania si Serbia poate ramane un vis. Cum se scapa printre degete o finantare de 6 milione de euro

Navigatia pe Bega intre Romania si Serbia poate ramane un vis. Cum se scapa printre degete o finantare de 6 milione de euro

Reluarea navigatiei pe Bega, de la Timisoara spre Serbia, era unul dintre cele mai asteptate proiecte europene in perioada de finantare 2014-2020. Concret, in proiectul transfrontalier este vorba de repararea a trei ecluze: cea de la Sannmihaiu Roman, lasata de izbeliste din anii '50, de pe teritoriul Romaniei, si doua din Serbia, de la Srpski Itebej si Klek.

acum 66 luni (11 Jun 2017)

Reluarea navigatiei pe Bega, de la Timisoara spre Serbia, era unul dintre cele mai asteptate proiecte europene in perioada de finantare 2014-2020. Proiectul depus in parteneriat de Consiliul Judetean Timis, Apele Banat si Apele Voivodina, pe Programul IPA - Romania -Serbia, a fost acceptat pentru finantare. Valoarea totala este de aproximativ sase milioane de euro. Programul de finantare se numeste Interreg-IPA CBC Romania-Serbia, iar titlul proiectului este "Repararea infrastructurii de navigatie pe canalul Bega". Si asta pentru ca lipseste un Acord semnat intre Guvernele Romaniei si Serbiei pentru deschiderea unui punct de frontiera pe Bega. Cei de la Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontaliera Timisoara (BRCT) au cerut ca pana in 30 decembrie 2017 sa existe acest Acord, in caz contrar, liderul de proiect, adica Administratiei Bazinala de Apa Banat, ar urma sa suporte toate cheltuielile. Cei de la BRCT au conditionat sa venim cu Acordul Romano-Sarb semnat pana in 30 decembrie. Am spus ca suntem de acord sa suportam cheltuielile pentru ecluzele de la Sanmihai. Dar cine imi garanteaza ca nu o sa fiu obligat sa platesc tot, adica si cea de pe partea sarba, pentru ca eu sunt lider de proiect? In aceste conditii o vom lua de la zero, vom astepta alte fonduri sa se realizeze acest proiect", a declarat Titu Bojin, directorul Administratiei Bazinala de Apa Banat. Concret, in proiectul transfrontalier este vorba de repararea a trei ecluze: cea de la Sannmihaiu Roman, lasata de izbeliste din anii '50, de pe teritoriul Romaniei, si doua din Serbia, de la Srpski Itebej si Klek.

Costul lucrarilor la ecluza de la Sanmihaiu Roman se ridica pe la 2,2 milioane de euro. Pe langa repararea ecluzelor, care ar permite trecerea vapoarelor, in acest proiect sunt incluse si lucrari de decolmatare a canalului Bega, cat si pentru curatirea vechilor spatii de acostament, asa zisele porturi, care nici nu se mai vad azi din cauza vegetatiei.

Pe apa de l... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro