Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita, scos la licitatie, ar putea fi salvat de Primarie

Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita, scos la licitatie, ar putea fi salvat de Primarie

Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita se afla sub sechestru, iar un executor judecatoresc a scos deja la licitatie prima locomotiva la pretul de 154.350 de lei. Dosar penal pentru instrainarea locomotivelor La primul termen de vanzarea a locomotivelor, Primaria Municipiului Resita a incercat sa blocheze licitatia folosindu-se de faptul ca exista un dosar penal in care sunt cercetati Adrian Chebutiu si Adrian Preda, cu privire la modul de iesire din patrimoniul UCM Resita a activelor (locomotive) transmise in cursul anului 2010 catre Fundatia UDR. 13474/3/2013**/a1, din care rezulta faptul ca a fost extinsa urmarirea penala si pusa in miscare actiunea penala fata de inculpatii Chebutiu Adrian si Preda Adrian Coriolan, obiectul dosarului fiind si cu privire la modul de iesire din patrimoniul UCM Resita a activelor (locomotive) transmise in cursul anului 2010 catre Fundatia Uzinele de Fier si Domeniile Resita UDR.

acum 47 luni (6 Aug 2016)

Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita se afla sub sechestru, iar un executor judecatoresc a scos deja la licitatie prima locomotiva la pretul de 154.350 de lei. Primul termen a fost in luna mai a acestui an, insa nu s-a aratat nimeni interesat de achizitionarea piesei de epoca. Marti, 9 august, este cel de-al doilea termen al licitatiei, iar pretul de pornire este de 50 la suta din cel initial.

Muzeul a fost amenajat in anul 1972, la aniversarea unui secol de fabricare a locomotivelor cu abur la Resita, prin eforturile inginerului Mircea Popa, director al uzinelor resitene pe atunci. Sunt expuse 16 locomotive cu abur din diverse epoci de constructie, 14 produse la Uzina Constructoare de Masini din Resita(UCMR). Printre aceste se afla si piese extrem de rare, cum ar fi prima locomotiva cu abur construita in spatiul sud-est european, la Resita, in 1872, dupa modelul locomotivei Szekul (proiectant: John Haswell), care a fost adusa la Resita in 1871 (cu numarul de circulatie 1). Au existat inca doua locomotive cu abur similare, construite in 1872-1873, Bogsan si Hungaria, aceasta din urma fiind prezentata la Expozitia Universala de la Viena din 1873.

Cum s-a ajuns la scoaterea locomotivelor la licitatie

In decembrie 2003, UCMR se privatizeaza, iar presedinte al Consiliului de Aministratie devine Adrian Chebutiu, arestat in 2011 si trimis in judecata pentru fapte de coruptie. In 2010, UCMR a donat locomotivele Fundatiei Uzinele de Fier si Domeniile Resita, un ONG condus de Lacramioara, sotia lui Adrian Chebutiu. Insa una din firmele care a avut cotizatii importante catre ONG-ul condus de catre Lacramioara Chebutiu este Hydro - Engineering, care prin doua contracte ar fi donat suma de 185.000 de lei.

Curtea de Apel Timisoara a anulat in 2015 cele doua contracte dintre Hydro- Engineering si Fundatia UDR, fiind considerate "frauduloase", iar fundatia trebuia sa restituie su... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro