Muzeul Dacia, la Mioveni. Un templu dedicat masinii romanesti care a cucerit lumea

Muzeul Dacia, la Mioveni. Un templu dedicat masinii romanesti care a cucerit lumea

In 2007 are loc lansarea modelului Logan Van, lansarea modelului Logan GPL , lansarea modelului Logan 1.5 dCi 85 CP si lansarea modelui Logan Pick-Up la Salonul Auto de la Bucuresti (octombrie) In 2008 sunt lansate alte noi modele: Dacia Sandero, la Salonul Auto de la Geneva, Noul Logan (iulie) , Noul Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie) in 2009 are loc lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero si lansarea versiunii Prestige pentru Logan MCV . Dacia - compania cu cea mai mare cifra de afaceri din Romania, in 2014 Renault a incvestit de-a lungul anilor, la la Dacia, de peste 2,2 miliarde euro, ceea ce a facut din Dacia ca una dintre cele mai importante companii din economia romaneasca, cu o contributie semnificativa la produsul intern brut si la exporturile tarii.

acum 105 luni (2 Aug 2015)

Obiectivul va aduce celor interesati atat repere istorice ale marcii, prin expunerea modelelor produse si ilustrarea evolutiei masinariilor folosite in productie, cat si o zona de atractie pentru generatiile tinere sau pentru posibilii cumparatori. Muzeul va functiona langa Bazinul de Inot Didactic pentru Copii si Agrement din Mioveni, acolo unde se va infiinta si un Centru de Informare Turistica. Muzeul Dacia este o lucrare uriasa estimata la 6 - 7 milioane de euro, iar aici ma refer la dotari si la constructie.

Proiectul va fi finantat de autoritatile locale de la Mioveni, iar Dacia se angajeaza sa aduca masinile si sa se ocupe de intretinerea lor. Practic, uzina de la Colibasi va furniza toate exponatele, de la primul model Dacia 1100, pana la cele mai noi. Dacia urmeaza modelul marilor producatori auto care si-au dezvoltat astfel de proiecte, la mare cautare de catre turisti. Dacia si zecile de modele fabricate de-a lungul anilor 1966 este anul inceperii constructiei Uzinei de Autoturisme Mioveni. Doi ani mai tarziu, in 1968, dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat, in 1969, de Dacia 1300, sub licenta R12. Pana in 1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare.

Ulterior, Uzina de la Colibasi ramane singura, fara Renault, pana la 2 iulie 1999 cand a avut loc semnarea contractului de privatizare a societatii, iar Dacia a devenit o marca a Grupului Renault.

(1987 - lansarea modelului Dacia 1320, 1991 - lansarea modelului Dacia 1325 Liberta, 1992 - lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina) In 1995 este lansat primul autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.

Anul 2004 este marcat de lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. In acelasi an are loc incetarea fabricatiei modelelor Berlina si Break

2005 es... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro