Motivul invocat pentru "franarea" autostrazii Moldovei: "Ce legatura are o investigatie DNA cu blocarea unui proiect critic pentru Romania?"

Motivul invocat pentru

4) pentru celelalte doua sectoare (traversarea muntilor si partea din Moldova) nici macar licitatiile pentru studii si proiectare nu au fost lansate si 5) tot restul de declaratii politice si asa-zise proiecte de legi care sunt praf in ochi si politicianism ieftin. Pentru un proiect de complexitatea aceasta e nevoie in prealabil de o proiectare exceptionala bazata pe studii serioase si reale de teren: foraje geotehnice, masuratori topometrice, calcule de dimensionare si asa mai departe. inainte de a ajunge la licitatia de construire, cei mai buni specialisti trebuie sa-si bata capul luni/ani de zile lucrand cu softuri de proiectare pentru a gasi solutii tehnice pe baza unor date culese cu truda de echipele din teren.

acum 38 luni (6 Dec 2017)

Deputatul Catalin Drula a prezentat etapele pe care le-a parcurs proiectul, lansat in urma cu mai bine de zece ani.

Pe langa detaliile oferite pe larg, in debutul postarii, deputatul a prezentat si o "varianta scurta pentru cei care nu au timp/rabdare sa citeasca detaliile: 1) nimic nu s-a miscat in 2017 pentru acest proiect; Mures are contract semnat (de 2 ani) pentru realizarea studiilor geotehnice de detaliu si a proiectarii (pas obligatoriu premergator construirii) care n-a fost nici pana azi demarat de CNAIR (detaliile cosmarului birocratic sunt dedesubt); 4) pentru celelalte doua sectoare (traversarea muntilor si partea din Moldova) nici macar licitatiile pentru studii si proiectare nu au fost lansate si 5) tot restul de declaratii politice si asa-zise proiecte de legi care sunt praf in ochi si politicianism ieftin. Nu aduc cu nimic proiectul mai aproape de realizare". Mures- Iasi e vitala pentru Moldova si este parte a unui coridor european principal, dar este si cel mai complicat si dificil proiect de infrastructura rutiera pe care Romania il va face in timpul vietilor noastre. Pentru un proiect de complexitatea aceasta e nevoie in prealabil de o proiectare exceptionala bazata pe studii serioase si reale de teren: foraje geotehnice, masuratori topometrice, calcule de dimensionare si asa mai departe. inainte de a ajunge la licitatia de construire, cei mai buni specialisti trebuie sa-si bata capul luni/ani de zile lucrand cu softuri de proiectare pentru a gasi solutii tehnice pe baza unor date culese cu truda de echipele din teren. Acesta e faimosul "studiu de fezabilitate" pe care toata lumea il uraste: pentru ca niciodata nu le facem serios, iar pe cele pe care le facem de mantuiala le uitam prin sertare si ajung sa reprezinte bani aruncati pe apa Sambetei".

Deputatul USR sustine ca "pana prin 2014 aceste studii nu au fost facute suficient de detaliat, cateodata mai mult din birou si in niciun caz cu un studi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro