Mostenirea lui Vanghelie loveste metroul
Apoi, pe Magistrala 4 (Gara de Nord - Parc Bazilescu, n.red.) avem 15 trenuri IVA (Intreprinderea de Vagoane Arad, primele trenuri de metrou din Bucuresti, fabricate in anii 70-80, n.red.), dintre care cinci vor fi aduse pe Magistrala 5", a declarat directorul general al Mewtrorex, Marin Aldea. In 2014, Metrorex a organizat o licitatie cu o valoare estimata de 440 milioane de euro, cu TVA, pentru achizitia a minimum 43 si maximum 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente.
Magistrala 5 va fi gata la anul, insa asigurarea de trenuri este aproape o misiune imposibila.
Chiar daca promisiunea ministrului se va adeveri, iar statiile si sinele vor fi gata, conducerea Metrorex se confrunta cu o problema majora - de unde vor lua trenurile care sa circule pe aici? Oficialii societatii de exploatare a metroului bucurestean au gasit o solutie care pare mai degraba a fi de avarie. "Vom avea opt trenuri Bombardier pe care le vom lua de pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera, n.red.), iar in locul lor se vor aduce treptat noile trenuri CAF. Apoi, pe Magistrala 4 (Gara de Nord - Parc Bazilescu, n.red.) avem 15 trenuri IVA (Intreprinderea de Vagoane Arad, primele trenuri de metrou din Bucuresti, fabricate in anii 70-80, n.red.), dintre care cinci vor fi aduse pe Magistrala 5", a declarat directorul general al Mewtrorex, Marin Aldea.
La randul lui, ministrul a precizat ca Metrorex va apela la rezerva de trenuri din depouri, pentru a se putea asigura transportul calatorilor pe Magistrala 5.
E o solutie de avarie, spune fostul director general al Metrorex Gheorghe Udriste, care avertizeaza asupra unor posibile consecinte, neplacute pentru bucurestenii care circula cu metroul.
Licitatie anulata de DNA
Daca nu s-ar fi facut manevre cel putin bizare, pentru a folosi un eufemism, problema trenurilor pentru Magistrala 5 nu ar fi existat in momentul de fata. In 2014, Metrorex a organizat o licitatie cu o valoare estimata de 440 milioane de euro, cu TVA, pentru achizitia a minimum 43 si maximum 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente. Licitatia, organizata in perioada cand la conducerea Metrorex era Aurel Radu, un apropiat al fostului primar al Sectorului 5 Marian Vanghelie, a fost castigata de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care aveau pretul cel mai mare. Imediat, ceilalti... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro