Mostenirea lui Mazare. Cum a ajuns RAT Constanta cu un picior in groapa

In 2013, Radu Mazare, primarul de atunci al Constantei, tuna si fulgera impotriva unor sindicalisti ai Regiei Autonome de Transport Constanta (RATC), care isi permisesera sa faca greva. Nu exista sofer care sa ia mai mult de 1.800 de lei in afara de cei care lucreaza pe autobuzele etajate", a precizat liderul de sindicat Gheorghe Bogdan. Sindicalistii au aratat si fluturase de salarii care aratau o suma incasata ce 1.300 de lei, pentru o luna in care au prestat 22 de ore suplimentare si 36 de ore in week-end. De asemenea, cer o analiza corecta a societatilor de transport cu microbuze care opereaza pe raza municipiului Constanta, "deoarece, inca de la inceputuri, au fost acceptati sa submineze RATC-ul, incalecand, practic, autobuzele regiei pe trasee, oprind unde vor si cand vor si practicand un pret de dumping".

acum 49 luni (4 Sep 2016)

In 2013, Radu Mazare, primarul de atunci al Constantei, tuna si fulgera impotriva unor sindicalisti ai Regiei Autonome de Transport Constanta (RATC), care isi permisesera sa faca greva. Sa faci greva si sa blochezi un oras in prima zi de scoala!", declara fostul primar. Pastram un control al pretului biletului si dam subventia, in continuare, privatului", afirma Radu Mazare, care vorbea chiar de posibilitatea organizarii unei licitatii internationale pentru privatizare. Au existat atunci voci care spuneau ca greva sindicalistilor ar fi fost orchestrata chiar de fosta administratie, tocmai pentru a se ajunge, in cele din urma, la privatizarea regiei. Tot atunci promitea reabilitarea statiilor, instalarea de camere de luat vederi in autobuze, introducerea de cartele magnetice. Este vorba, de fapt, despre unul dintre sindicatele din regie, Sindicatul Profesional al Transportatorilor si Activitatilor Conexe. Nu exista sofer care sa ia mai mult de 1.800 de lei in afara de cei care lucreaza pe autobuzele etajate", a precizat liderul de sindicat Gheorghe Bogdan. Sindicalistii au aratat si fluturase de salarii care aratau o suma incasata ce 1.300 de lei, pentru o luna in care au prestat 22 de ore suplimentare si 36 de ore in week-end. "Nu mai vrem sa fim injositi, sa muncim pe un salariu de necalificat.

Celalalt sindicat din RATC, Sindicatul Liber Transport in Comun Constanta - SLTCC, care este sindicatul reprezentativ, nu a participat la protest, dar acest lucru nu inseamna ca, in opinia lor, lucrurile sunt roz. Ei au anuntat ca au inceput demersuri revendicative inca din data de 27 iulie, printr-un memoriu adresat primarului municipiului Constanta, Decebal Fagadau. Angajatii solicita analiza situatiei economico-financiare a regiei, gasirea de solutii pentru redresarea RATC prin reesalonarea datoriilor, aplicarea Legii 92/2007 privind transportul public local. De asemenea, cer o analiza corecta a societatilor de transport cu microbuze care opereaza pe raza municip... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro