Modernizare pe Coridorul IV Feroviar: gara Arad are primul centru de dirijare automatizata a trenurilor din Romania

Modernizare pe Coridorul IV Feroviar: gara Arad are primul centru de dirijare automatizata a trenurilor din Romania

Urmeaza centrul de la Simeria "Un al doilea astfel de centru se afla in prezent in constructie la Simeria, urmand ca aceste doua centre, impreuna, sa poata gestiona traficul feroviar de la granita cu Ungaria si pana la Sighisoara, respectiv peste 350 de km de cale ferata dubla, cu peste 30 de statii", a declarat directorul general al Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Gabriel Stanciu.

acum 100 luni (1 Sep 2016)

Peste 140 de macazuri monitorizate

Acest centru de control al traficului de ultima generatie devine astazi operational, facand din statia Arad una dintre cele mai mari si mai performante statii feroviare din sud-estul Europei.

Coridorul IV pan-european a fost desemnat de Uniunea Europeana drept e una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferata, facand legatura intre Germania si Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, Romania si Bulgaria.

CFR SA, compania care administreaza infrastructura de cale ferata din Romania si beneficiarul noului centru, a finalizat si punerea in functiune a noilor instalatii de centralizare electronica in patru statii de cale ferata din judetul Arad, in statiile Glogovat, Sofronea, Arad si Curtici.

"Prin punerea in functie a celui mai modern sistem de coordonare a trenurilor si deschiderea Centrului de Control si Management al Traficului din statia Arad, finalizam cel mai complex program de reabilitare infrastructurii feroviare din Romania, implementat pe tronsonul Frontiera - Curtici - Arad - Km 614 si, totodata, oferim operatorilor de transport o infrastructura reabilitata la standarde europene, care permite trenurilor sa circule cu viteze de 160km/h. CFR SA inregistreaza astfel o contributie semnificativa in directia imbunatatirii serviciilor publice de transport pe calea ferata, prin cresterea gradului de siguranta si durate mai mici de calatorie", a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA. Urmeaza centrul de la Simeria

"Un al doilea astfel de centru se afla in prezent in constructie la Simeria, urmand ca aceste doua centre, impreuna, sa poata gestiona traficul feroviar de la granita cu Ungaria si pana la Sighisoara, respectiv peste 350 de km de cale ferata dubla, cu peste 30 de statii", a declarat directorul general al Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Gabriel Stanciu. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro