Misterul OZN-urilor din Retezat: legatura stranie dintre sferele luminoase observate in timpul noptii pe munte si tragedia aviatica din anul 1991

Misterul OZN-urilor din Retezat: legatura stranie dintre sferele luminoase observate in timpul noptii pe munte si tragedia aviatica din anul 1991

In zona Retezatului, aeronava a coborat de la 6.100 de metri la altitudinea de 2.440, in timp ce pilotii transmiteau ca se afla la 5 mile nautice de municipiul Deva. Ancheta in cazul tragediei aviatice, efectuata de Procuratura Judetului Hunedoara si de Departamentul Aviatiei Civile a aratat ca vinovat pentru producerea accidentului a fost echipajul, care s-a abatut de la traseu si, de asemenea, a interpretat gresit comunicarea turnului de control. Totusi, potrivit anchetei Inspectoratului Aviatiei Civile, echipajul nu a respectat procedurile de navigatie aeriana, de stabilire a pozitiei reale a aeronavei, a raportat eronat survolarea punctelor obligate de raport si a utilizat metoda navigatiei estimate, fara a folosi toate echipamentele de radionavigatie de la bord. Pe site-urile dedicate fenomenelor paranormale o multime de articole prezinta piramidele Retezatului ca fiind locuri construite de oameni sau de forte necunoscute in urma cu aproape 10.000 de ani.

acum 98 luni (20 Feb 2016)

O multime de evenimente stranii s-au petrecut in Masivul Retezat, unul dintre cele mai salbatice locuri din tara. Muntele a adunat de-a lungul timpului numeroase povesti infioratoare, despre aparitiile unor OZN-uri care i-au survolat inaltimile, despre portile energetice din locurile sale misterioase si despre fenomenele meteorologice greu de explicat, cum este cel al cetii dense care il invaluie, din senin, oferind senzatii tari calatorilor.

Una dintre cele mai ciudate relatari despre Masivul Retezat a fost legata de tragedia aviatica petrecuta in noaptea de 13 spre 14 august 1991, cand un avion IL-18, cu noua oameni l-a bord, s-a prabusit in zona varfului Custura, fara a lasa supravietuitori.

Aeronava TAROM IL-18 YR-IMH care efectua un zbor pe ruta Bucuresti - Timisoara decolase in seara de 13 august 1991, la ora 23:15, de pe Aeroportul Otopeni. In zona Retezatului, aeronava a coborat de la 6.100 de metri la altitudinea de 2.440, in timp ce pilotii transmiteau ca se afla la 5 mile nautice de municipiul Deva. Cu un minut inainte de impact, echipajul a raportat survolarea Fagetului si a primit autorizarea pentru a ateriza pe Aeroportul din Timisoara. Aeronava incepe coborarea, la 1830 de metri, unde avionul este mentinut, in timp ce de la turnul de control al aeroportului i se transmite pilotului interceptarea radiofarului Arad, deasupra punctului Lugoj.

Tragedie inexplicabila

Cu cateva secunde inainte de impactul inregistrat la ora 23:53, echipajul aeronavei a confirmat interceptarea radiofarului, insa apoi transmisia radio s-a intrerupt. O padure de brazi cu varfurile retezate, cu bucati din fuselaj atarnand in bataia vantului, taram horror pe mai bine de un kilometru. Scaune, mocheta, beculete, ceasuri, degete, mani, capete, veceu, ochelari, mansa, motor, un buchet de flori, haine, hublouri, un portofel, o papusa, o valiza, un chipiu, miros de kerosen ars, un picior, ulei preling... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro