Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc: Cursele interne ale Tarom si ale companiilor low cost ar putea reveni pe Aeroportul Baneasa
Din cauza supraaglomerarii Aeroportului Henri Coanda Baneasa, cursele interne ale Tarom ar putea reveni pe Baneasa, de unde au fost mutate in 2001, prin decizia ministrului Transporturilor de la acea vreme Miron Mitrea. In 45 de zile se va realiza documentatia tehnica, iar apoi se vor obtine autorizatiile de la Primarie si de la Ministerul Culturii, pentru ca este vorba de un monument istoric, dupa care vor putea incepe lucrarile.
Din cauza supraaglomerarii Aeroportului Henri Coanda Baneasa, cursele interne ale Tarom ar putea reveni pe Baneasa, de unde au fost mutate in 2001, prin decizia ministrului Transporturilor de la acea vreme Miron Mitrea. Citeste si: Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: Pentru anul 2017, s-au estimat circa 90 km de autostrada | INTERVIU
RL: Un proiect prevede realizarea unei legaturi feroviare directe intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda, cu tunel pe sub DN1. Vom avea aceasta legatura functionala inainte de 2020, cand Bucurestiul va gazdui meciuri de la Campionatul European de Fotbal? Prima etapa a proiectului presupune reabilitarea liniei ferate Bucuresti Nord-Mogosoaia - halta Odaile, in lungime de 16,9 km, si construirea unei linii simple noi intre Odaile si Aeroport pe o lungime de 2,3 km, prin subtraversarea DN1. In fata aerogarii va fi construit un terminal feroviar, care va fi legat de Terminalul Sosiri printr-un trotuar rulant. Deja a fost lansata procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate, iar lucrarile vor fi facute de CFR SA in regie proprie. A doua etapa se va intinde pana in 2021 si presupune electrificarea liniei Bucuresti Nord - Odaile - Aeroport (19,3 km), extinderea liniei pana la o statie comuna cale ferata/metrou care va duce in zona terminalelor. Pentru executia lucrarilor, cu o valoare estimativa de 97 milioane de euro, CFR SA va depune aplicatie pentru accesarea de fonduri europene.
Aeroportul Henri Coanda este pur si simplu sufocat de traficul in crestere exponentiala, iar ultima extindere a aerogarii a avut loc in 2011.
Optiunea de a utiliza Aeroportul Baneasa pentru a prelua traficul excedentar de pe Aeroportul Henri Coanda este o varianta luata in calcul, avand in vedere ca infrastructura de la Baneasa permite orice tip de trafic comercial. S-ar putea sa mutam cursele interne inapoi la Baneasa, insa nu inainte de finalizarea lucrarilor de modernizare a aerogarii, care au trenat nepermis de m... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro