Ministrul Transporturilor a anuntat planul pentru finalizarea Autostrazii Transilvania. Tronsonul Cluj-Oradea, deschis pana la finalul anului 2020

Ministrul Transporturilor a anuntat planul pentru finalizarea Autostrazii Transilvania. Tronsonul Cluj-Oradea, deschis pana la finalul anului 2020

Astfel, prima etapa prevede realizarea a 2.95 de kilometri de autostrada intre Berettyoujfalu si pana la intersectia cu Drumul National 47, investitie care prevede si constructia a trei poduri noi, a unui spatiu administrativ si a unei cladiri pentru Politia autostrazii, a doua noduri pentru iesiri in Berettyoujfalu si Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbusti. Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, doua noduri la Gaborjan si Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spatiu de odihna si un cantar pentru masini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbusti. Dar important ar fi ca inceputul anului viitor sa ne gaseasca in Romania cu un constructor serios, care sa se apuce de treaba si sa finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci si celelalte care tin de autostrada Transilvaniei", a declarat Cseke Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge pana la granita romano-ungara, are o lungime totala de 233 kilometri, pe traseul Budapesta - Szolnok - Karcag - Puspokladany - Berettyoujfalu - Nagykereki.

acum 66 luni (21 Jul 2017)

Un nou proiect al autostrazii Suplacul de Barcau-Bors a fost anuntat de catre ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, portiunea respectiva de autostrada va fi impartita in trei sectoare, care se vor licita separat, pentru a se evita atribuirea lucrarii catre un constructor neserios.

"In cursul serii de ieri (joi-n.r.) s-a transmis catre ANAF pentru a fi evaluat si ridicat pe sistemul SEAP tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul, in valoare de un miliard, va fi impartit in trei sectiuni, se vor licita separat, pentru a nu mai avea si pentru a intampina problemele pe care le-am avut anii trecuti, cand am avut un constructor neserios", a declarat, intr-o conferinta de presa, ministrul Razvan Cuc.

Ministrul si-a exprimat convingerea ca astfel va exista o mobilizare mult mai buna si nu se vor bloca lucrarile, precizand totodata ca "firma neserioasa" se afla pe lista neagra si nu va mai putea participa la licitatii timp de doi ani.

Stefan Ionita, directorul general al Companiei Nationale Administrare a Infrastructurii Rutiere, a precizat sectorul bihorean al autostrazii a fost impartit in trei loturi, cu mare atentie pentru racordarea cu viitoarea autostrada ungara, pentru care este prevazut un prim sector de cinci kilometri care sa faca legatura intre granita si judetul Biharia.

"Noi spunem ca, prin termenele pe care le-am impus (...) pentru un prim sector de cinci kilometri, care sa faca legatura intre granita si Biharia, cu descarcare in Biharia, in DN 79, sa fie gata chiar inainte ca partea ungara sa ajunga la granita, urmand celelalte sectoare de 25, respectiv 30 de km. Un prim sector Suplacu de Barcau-Chiribis este intr-o stare de 50%, are ca termen sase luni pentru proiectare, 18 luni executia. Am avut autorizatie de constructie cand a fost antreprenor Bechtel, de aceea cred ca si autorizatia va merge mai repede.

Cu acelas... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro