Ministerul Public si DNA avertizeaza: Proiectele de modificare a Codurilor Penale depasesc limitele stabilite de Curtea Constitutionala
Update Directia Nationala Anticoruptie a intocmit o analiza a impactului pe care adoptarea - prin ordonanta de urgenta, a modificarilor Codului penal si Codul de procedura penala - o va avea asupra dosarelor penale aflate in curs de instrumentare si in proces de judecare. Aceasta analiza a fost facuta in conditiile in care, dupa transmiterea, la Ministerul Justitiei, la data de 20 ianuarie 2017, a unui punct de vedere argumentat referitor la modificarile propuse la Codul penal si la Codul de Procedura penala, pana astazi nu s-a conturat o perspectiva si o forma, alta decat cea initiala, in care ar urma sa fie modificate cele doua proiecte care, intre altele, "ar favoriza persoanele care de acum inainte vor savarsi fapte de abuz in serviciu - fapte asimilate infractiunilor de coruptie". "Modificarea adusa acestui text de lege prin proiectul de ordonanta de urgenta este una substantiala, ce tine de insasi esenta infractiunii de conflict de interese si scoate in afara legii conduita imorala, impartiala a functionarului, fiind afectate relatiile de serviciu si crearea unei stari de pericol pentru indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor de serviciu", arata Ministerul Public.
Update Directia Nationala Anticoruptie a intocmit o analiza a impactului pe care adoptarea - prin ordonanta de urgenta, a modificarilor Codului penal si Codul de procedura penala - o va avea asupra dosarelor penale aflate in curs de instrumentare si in proces de judecare.
Aceasta analiza a fost facuta in conditiile in care, dupa transmiterea, la Ministerul Justitiei, la data de 20 ianuarie 2017, a unui punct de vedere argumentat referitor la modificarile propuse la Codul penal si la Codul de Procedura penala, pana astazi nu s-a conturat o perspectiva si o forma, alta decat cea initiala, in care ar urma sa fie modificate cele doua proiecte care, intre altele, "ar favoriza persoanele care de acum inainte vor savarsi fapte de abuz in serviciu - fapte asimilate infractiunilor de coruptie". Ce a dezvaluit analiza DNA
Potrivit DNA, in plus, de aceste modificari vor avea de profitat si persoane deja acuzate/trimise in judecata pentru abuz in serviciu. Limita de 200.000 lei nu are nicio legatura cu decizia Curtii Constitutionale a Romaniei in ceea ce priveste aceasta infractiune, cu toate ca, in nota de fundamentare se invoca acest aspect. Mai mult, plangerea prealabila poate fi introdusa doar in termen de trei luni de cand partea vatamata a cunoscut existenta faptei. Spre exemplu, controalele Curtii de Conturi, ale ANAF sau ale altor organisme cu atributii de control, care vizeaza activitatea unei institutii din anul anterior nu mai pot determina formularea unei plangeri prealabile.
"Toate dosarele aflate deja pe rolul instantelor, avand ca obiect infractiuni de abuz in serviciu, vor fi conditionate de formularea plangerii prealabile de catre persoana vatamata. Pedeapsa pentru infractiunea de abuz in serviciu scade nejustificat de mult, de la maximum 7 ani la maximum 3 ani, fara a se preciza care este justificarea. Prin urmare, o serie de procese si anchete vor inceta din cauza implinirii termenului de prescr... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro