Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii au decis adaptarea programei scolare pentru copiii cu nevoi speciale, dupa incidentul cu elevul cu ADHD de la Pitesti

Cele doua Ministere au elaborat deja un proiect de Ordin comun privind Metodologia pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale, precum si in vederea abilitarii si reabilitarii copiilor cu dizabilitati si/sau CES. "Am spus de mai multe ori ca trebuie sa avem curajul sa ne uitam in oglinda, sa ne recunostem defectele si vulnerabiliatile si sa ne asumam faptul ca schimbarea depinde de noi toti, autoritati centrale si locale, dar si de fiecare individ in parte.

acum 52 luni (25 Oct 2016)

Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii au decis adaptarea programei scolare la necesitatile elevilor cu nevoi speciale, pentru a evita repetatea unor incidente cum a fost cel de la Scoala Gimnaziala "I.

O echipa mixta formata din reprezentanti ai Ministerului Educatiei si ai Ministerului Muncii s-a aflat luni, 24 octombrie 2016, la Pitesti, pentru a evalua masurile luate la nivelul scolii, al Inspectoratului scolar Judetean Arges si al DGASPC Arges, in vederea integrarii elevului aflat in discutie.

In urma evaluarii situatiei, au fost facute mai multe recomandari, cum ar fi adaptarea programei scolare la nevoile elevului, implicarea CJRAE in monitorizarea situatiei si consilierea profesorilor de la clasa, accentuarea dialogului cu familia, in sensul implicarii acesteia si al asigurarii unui ambient favorabil integrarii si dezvoltarii elevului. si atrag atentia ca astfel de reactii nu pot fi o solutie in nicio situatie de acest gen si creeaza premizele unor comportamente discriminatorii in randul tinerei generatii".

Cele doua Ministere au elaborat deja un proiect de Ordin comun privind Metodologia pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale, precum si in vederea abilitarii si reabilitarii copiilor cu dizabilitati si/sau CES.

Actul normativ isi propune asigurarea unui cadru unitar pentru evaluarea copiilor cu dizabilitati si/sau cu cerinte educationale speciale si interventia integrata, in vederea asigurarii dreptului la educatie si a egalizarii sanselor pentru acesti copii.

Astfel, la initiativa Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, a ANPDCA si ANPD, din comisia CES vor face parte si reprezentanti ai organizatiilor non- guvernamentale de profil.

Pe de alta parte, la nivelul Ministerului Educatiei se va infiinta, prin ordin de min... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro