Ministerul Economiei a publicat raportul ANPC privind controalele la banci. In document nu apar unitatile bancare cu probleme

In perioada 27 noiembrie 2015 - 31 martie 2016, s-a desfasurat o actiune tematica de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de credit de consum, cu sau fara ipoteca, de catre societatile bancare. La nivelul structurii centrale, au fost incheiate 57 procese verbale de constatare a contraventiei, cu amenzi in valoare totala de 489.000 lei si au fost restituite, pana in prezent, consumatorilor sume in valoare de 489.155,73 lei, 20.082,93 euro, 13.724,76 franci elvetieni si 252,23 dolari, urmare a actiunilor ANPC in cercetare a reclamatiilor.

acum 34 luni (31 Aug 2017)

raportul controalelor facute de Autoritatea Nationala Pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), dupa ce premierul Tudose a solicitat acest lucru in sedinta de Guvern, potrivit Mediafax.

In perioada 27 noiembrie 2015 - 31 martie 2016, s-a desfasurat o actiune tematica de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de credit de consum, cu sau fara ipoteca, de catre societatile bancare. Au fost incheiate 249 de procese verbale de constatare a contraventiei, cu amenzi in valoare totala de 1.743.000 lei.

Au fost restituite consumatorilor sume in valoare de 1.097.773,31 lei, 112.161,29 euro, 361.828,78 franci elvetieni si 361,13 dolari, urmare a actiunilor ANPC de cercetare a reclamatiilor.

In perioada 08 mai 2017 - 16 iunie 2017 s-a desfasurat o actiune nationala de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de credit, cu sau fara ipoteca, de catre institutiile financiar nebancare, incheiate in intervalul 01 februarie 2017 - 05 mai 2017. Pentru abaterile constatate s-au aplicat sanctiuni contraventionale in valoare totala de 337.000 lei si s-au dispus: masuri de remediere a deficientelor constatate in termen de 15, respectiv 30 de zile; masuri de aducere la conformitate cu prevederile legale a contractelor in termen de 15, respectiv 30 de zile; masuri de restituire a sumelor incasate fara temei legal in termen de 15 zile; masuri de corectare a oricaror neconformitati cu prevederile legale constatate in termen de 15 zile, precum si masuri de suspendare a derularii campaniilor publicitare pana la intrarea in legalitate.

La nivelul structurii centrale, au fost incheiate 57 procese verbale de constatare a contraventiei, cu amenzi in valoare totala de 489.000 lei si au fost restituite, pana in prezent, consumatorilor sume in valoare de 489.155,73 lei, 20.082,93 euro, 13.724,76 franci elvetieni si 252,23 dolari, urma... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro