Mihaela Michailov, critic de teatru si dramaturg: "Arta poate sa activeze un simt al conectarii la realitate"

Mihaela Michailov, critic de teatru si dramaturg:

Textele, semnate de jurnalista Gabriela Piturlea (Decat O Revista/ Sub25), sunt publicate si pe platforma Scena 9, dezvoltata de BRD, pentru a sustine proiectele culturale in care se implica banca. Am pornit de la realitatea asta, dar pentru ca nu aveam mai multe detalii, ne-am dus si in alte zone, cum ar fi cum e predata religia in momentul asta, care e impactul, care e relatia foarte ambigua si paradoxala intre ce e adevarul dintr-o carte, ce e adevarul care-ti este predat si ce-i adevarul pe care tu il experimentezi, cum te poti juca cu fictiunea, faptul ca un copil are tot timpul jonglerii cu realitatea, cu o fictiune in care intra si si-o populeaza continuu cu propriul lui univers. In proiectele pe care le-am facut si in care sunt implicati, am incercat sa-i facem mult mai atenti la cei din jur, mult mai constienti de lucrurile pe care le au, de o creativitate pe care de multe ori n-o valorizeaza.

acum 46 luni (23 Aug 2015)

Textele, semnate de jurnalista Gabriela Piturlea (Decat O Revista/ Sub25), sunt publicate si pe platforma Scena 9, dezvoltata de BRD, pentru a sustine proiectele culturale in care se implica banca. Am vazut "Trilogia Antica" a lui Andrei Serban in clasa a zecea, un spectacol cu o teatralitate complet diferita fata de tot ce intalnisem pana in momentul ala, si mi-am zis ca as vrea sa scriu despre lucrurile astea. Ma gandeam sa dau la Teatrologie, dar pentru ca eram la clasa de limbi straine, imi doream sa continui si pe zona de filologie. Pana la urma am ales sa fac Litere si mi-a prins foarte bine, pentru ca e o educatie foarte riguroasa si capeti niste deprinderi de a te raporta la text, de a invata sa descifrezi un text, de a construi un text. In acelasi timp, imi doream in continuare sa scriu despre teatru, asa ca in anul III am facut un curs de literatura romana cu Bogdan Lefter, care m-a invitat sa colaborez cu Observatorul Cultural. Sa-i faca poate mai constienti de niste probleme care sunt prezente, acute, si care, de multe ori, poate nu li se par atat de importante. In sensul in care tu ai un subiect la care ajungi printr-o stire, dar cumva, atingandu-l intr-o piesa de teatru, ajungi la niste profunzimi si la niste intrebari pe care intr-o stire sau intr-un reportaj poate nu le ai. Si atunci piesa de teatru are si capacitatea de a sonda mai mult backgroundul unei realitati.

Da, citisem la un moment dat de o fetita care isi acuza proful ca ar fi mangaiat-o pe genunchi. Am pornit de la realitatea asta, dar pentru ca nu aveam mai multe detalii, ne-am dus si in alte zone, cum ar fi cum e predata religia in momentul asta, care e impactul, care e relatia foarte ambigua si paradoxala intre ce e adevarul dintr-o carte, ce e adevarul care-ti este predat si ce-i adevarul pe care tu il experimentezi, cum te poti juca cu fictiunea, faptul ca un copil are tot timpul jonglerii cu realitatea, cu o fictiune in care intra si si-o populeaz... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro