"Metroul" din Timisoara nu e chiar metrou. Primarul Nicolae Robu vrea sa dispara calea ferata din oras

Mai este galagia facuta de trenuri in imediata vecinatate a unor zone dens populate si, in plus, foarte aproape de centrul orasului, aspect urat si cvasipermanenta insalubritate in apropierea centrului orasului si tinerea blocata a unei fasii de teren de opt kilometri lungime si 60-80 metri latime, situata in centrul orasului, cu orientarea Est (Nord-Est) - Vest, care, altfel, s-ar putea constitui intr-un bulevard ultramodern, cu toate beneficiile derivate.

acum 96 luni (14 Jan 2015)

"La ora actuala, Timisoara este un oras rupt in doua de liniile de cale ferata postate pe o movila de pamant, care il strabat foarte aproape de centrul sau. Mai este galagia facuta de trenuri in imediata vecinatate a unor zone dens populate si, in plus, foarte aproape de centrul orasului, aspect urat si cvasipermanenta insalubritate in apropierea centrului orasului si tinerea blocata a unei fasii de teren de opt kilometri lungime si 60-80 metri latime, situata in centrul orasului, cu orientarea Est (Nord-Est) - Vest, care, altfel, s-ar putea constitui intr-un bulevard ultramodern, cu toate beneficiile derivate. Este vorba insa de un proiect mai amplu alcatuit de Institutul Fraunhofer din Germania, Primaria Timisoara si Universitatea Politehnica, ca viziune de dezvoltare a orasului pentru 2030. Sunt trei solutii: ducerea liniilor de cale ferata in afara orasului, ridicarea liniilor de cale ferata pe estacada sau ducerea liniilor de cale ferata in subteran. Ducerea liniilor de cale ferata in afara orasului reprezinta solutia cea mai simpla din punct de vedere tehnic si, probabil, cea mai putin costisitoare (a se avea in vedere, totusi, ca se impun exproprieri etc.). In plus, ceea ce acum inseamna "in afara orasului", peste un numar de ani va fi in interiorul orasului (pozitia actuala a liniilor era cu cateva zeci de ani in urma in afara orasului, iar acum... Si asta cu atat mai mult cu cat exista deja o viziune de dezvoltare integrata Timisoara-Arad, sustinuta de un studiu al Bancii Mondiale", a explicat Robu.

"Ridicarea liniilor de cale ferata pe estacada este o solutie care nu se potriveste de niciun fel Timisoarei, din punct de vedere arhitectural. Ea este mai costisitoare decat celelalte si mai dificil de implementat, dar beneficiile sale -se pretinde- o recomanda in raport cu celelalte solutii, daca se gasesc resursele financiare pe care le incumba: disponibilizeaza terenul de circa opt kilometri lungime in vederea realizarii unui bulevard ultr... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro