Metroul din Bucuresti implineste 36 de ani. Zece lucruri mai putin cunoscute din istoria transportului din subteran: de ce intra porumbeii in statia Unirii

Metroul din Bucuresti implineste 36 de ani. Zece lucruri mai putin cunoscute din istoria transportului din subteran: de ce intra porumbeii in statia Unirii

Nicolae Ceausescu a fost considerat "pasintele" metroului din Bucuresti, fiind cel care si-a dorit ca in Capitala sa existe un sistem de transport in comun prin subteran. In statia de metrou Politehnica sunt incrustate in marmura pe care calca zi de zi trecatorii fosile vechi de peste 65 de milioane de ani.

acum 46 luni (19 Nov 2015)

Nicolae Ceausescu a fost considerat "pasintele" metroului din Bucuresti, fiind cel care si-a dorit ca in Capitala sa existe un sistem de transport in comun prin subteran. Putini sunt cei care stiu ca, de fapt, ideea de a realiza metroul in subteranul din Capitala exista de la inceputul secolului al XX-lea si i-a apartinut lui Dimitrie Leonida, un tanar student pe atunci. Astfel, intre 1934 si 1936 incepe sa capete contur si ideea realizarii unor linii de transport in comun subteran cu trenuri sau tramvaie electrice.

Planurile inginerilor sunt ruinate odata cu venirea celui de-Al Doilea Razboi Mondial si sunt reluate, in cele din urma, de dictatorul Nicolae Ceausescu. Acesta reuseste sa ii mobilizeze pe muncitorii din acea perioada si in 1975 se pune piatra de temelie a metroului. Astazi, sistemul de transport in comun din subteran nu este mult schimbat in comparatie cu ce se gasea in trecut. Statia Piata Unirii 1 este o statie de suprafata, construita cam la sapte metri adancime. Deseori, in statiile din subteran sunt infiltratii si muncitorii sunt nevoiti sa faca niste injectii pentru impermeabilizarea peretilor, oprind in acest fel acumularea de apa pe sine. In fiecare noapte dupa ce se termina programul destinat calatorilor, in jur de 600 de angajati Metrorex coboara in subteran si verifica starea in care se afla reteaua de transport in comun. In statia de metrou Politehnica sunt incrustate in marmura pe care calca zi de zi trecatorii fosile vechi de peste 65 de milioane de ani. Din planurile lui Ceausescu nu faceau parte si scarile rulante pentru ca spunea ca tinerii sunt oricum prea grasi si au nevoie de miscare. In prima perioada, muncitorii care lucrau la reteaua subterana nici nu stiau ce fac de fapt. Trenurile IVA, cele vechi care circulau prin subteran, au fost produse in Romania, la Fabrica de Vagoane de la Arad. Odata cu introducerea pe sine a noilor CAF-uri, trenurile de tip IVA au fost scoase din circulatie si duse ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro