Mecanismul paradoxal al durerii. Suferinta fizica este indusa de acelasi neuron responsabil cu placerea

De mult timp s-a presupus ca durerea cronica este cauzata de hipersensibilitatea neuronilor care transmit durerea. Cercetatorii de la Karolinska Institutet din Suedia arata acum ca un alt tip de neuron care, in mod obisnuit, ne permite sa simtim o senzatie placuta de atingere, isi poate schimba functia si, in schimb, semnalizeaza durerea dupa leziuni ale nervilor. "Cantitatea diferita de microRNA prezenta la diferiti indivizi ar putea explica, de asemenea, de ce oamenii au praguri de durere atat de diferite", mai spune cercetatorul.

acum 46 luni (7 Jun 2017)

Cercetatorii de la Karolinska Institutet din Suedia arata acum ca un alt tip de neuron care, in mod obisnuit, ne permite sa simtim o senzatie placuta de atingere, isi poate schimba functia si, in schimb, semnalizeaza durerea dupa leziuni ale nervilor. Intrucat mecanismele care afecteaza durerea nervoasa sunt in mare parte necunoscute, industria farmaceutica a intampinat mari obstacole in dezvoltarea de noi medicamente. Oamenii de stiinta de la Institutul Karolinska au descoperit acum ca o molecula mica de ARN (microRNA) din neuronii senzoriali regleaza modul in care este perceputa atingerea. La deteriorarea nervilor, nivelurile acestei molecule scad in neuronii senzoriali, ceea ce duce la cresterea nivelului unui canal ionic specific, ceea ce face ca celulele nervoase sa devina sensibile la durere.

"Studiul nostru arata ca nervii sensibili la atingere isi schimba functia si incep sa produca dureri, ceea ce explica cum apare hipersensibilitatea", spune profesorul Patrik Ernfors de la Departamentul de Biochimie si Biofizica a Institutului Karolinska. "Cantitatea diferita de microRNA prezenta la diferiti indivizi ar putea explica, de asemenea, de ce oamenii au praguri de durere atat de diferite", mai spune cercetatorul. Cu toate acestea, in jur de jumatate dintre pacienti raspund pozitiv la tratament. Ceea ce este interesant in studiul nostru este ca putem arata ca molecula de ARN controleaza reglementarea a 80 la suta din genele care sunt cunoscute a fi implicate in durerile nervoase. Sper ca, prin urmare, medicamente pe baza de micro ARN sa fie intr-o zi o posibilitate de tratament a acestei dureri." Cercetarea a fost efectuata in primul rand pe soareci, dar si verificata in teste pe tesuturi umane, unde nivelurile scazute de microRNA ar putea fi legate de niveluri ridicate ale canalului ionic specific si invers, sugerand ca m... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro