Mecanici chinezi pentru service-urile auto din Romania

Mecanici chinezi pentru service-urile auto din Romania

ASSAI a transmis, recent, catre Ambasada Republicii Populare Chineze o scrisoare de intentie in vederea derularii unui program de recrutare si relocare de forta de munca in Romania pentru cetatenii chinezi, in domeniul reparatiilor auto. "Angajatii cu experienta au ajuns sa santajeze efectiv patronii de service-uri, profitand de lipsa de forta de munca pregatita in acest domeniu si nu accepta salarii sub 1000 - 1400 de euro net. Este dificil sa asiguri unui angajat un astfel de salariu luna de luna, in conditiile de instabilitate si lipsa de predictibilitate legislativa si fiscala, asa cum se prezinta mediul de afaceri romanesc.

acum 30 luni (4 Dec 2017)

ASSAI a transmis, recent, catre Ambasada Republicii Populare Chineze o scrisoare de intentie in vederea derularii unui program de recrutare si relocare de forta de munca in Romania pentru cetatenii chinezi, in domeniul reparatiilor auto.

"Industria de reparatii auto din Romania se confrunta de peste 5 ani cu un deficit in crestere de forta de munca pregatita in acest domeniu. Numarul in crestere de inmatriculari auto din Romania presupune si asigurarea unui numar suficient de angajati calificati in acest domeniu care sa presteze activitatile specifice de reparare si intretinere a parcului auto national. Romania are in prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o varsta medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, asa cum este cea romaneasca si au nevoie de interventii dese in service", se arata intr-un comunicat al ASSAI.

Principalele probleme cu care se confrunta service-urile auto

Astfel, opt din zece service-uri auto din Romania lucreaza sub capacitatea proiectata din cauza lipsei de personal calificat. "Angajatii cu experienta au ajuns sa santajeze efectiv patronii de service-uri, profitand de lipsa de forta de munca pregatita in acest domeniu si nu accepta salarii sub 1000 - 1400 de euro net. Este dificil sa asiguri unui angajat un astfel de salariu luna de luna, in conditiile de instabilitate si lipsa de predictibilitate legislativa si fiscala, asa cum se prezinta mediul de afaceri romanesc. In astfel de situatii, in relatia dintre angajat si angajator, mecanismele de cerere si oferta esueaza, pentru ca apar dezechilibre intre pretentile angajatilor si posibilitatile angajatorului", a declarat Cristian Muntean, presedintele ASSAI. Infiintarea de ateliere de reparatii clandestine, generatoare de evaziune fiscala. Lipsa de implicare a institutiilor cu rol de control in acest domeniu si in special... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro