Masina si viata din Romania, asigurate in alta tara

In momentul de fata, la nivel european, pietele serviciilor financiare cu amanuntul sunt caracterizate de un grad mare de fragmentare, o concurenta insuficienta (si utilizarea minima de catre consumatori a posibilitatii de a trece la alte produse), activitate transfrontaliera scazuta, precum si de diferente mari in ceea ce priveste optiunile si pretul. Informatiile colectate la nivel european indica faptul ca primele lunare pentru produse de asigurare de viata comparabile, fara componenta investitionala, cu o scadenta de 25 de ani, variaza de la 10 euro pe luna in Slovacia si 12,40 euro pe luna in Spania la circa 85 euro pe luna in Marea Britanie. Cu toate acestea, nu exista aparent nici o justificare obiectiva pentru scara diferentelor de preturi la produsele care sunt mai putin legate de localizarea geografica sau de caracteristicile de risc locale, cum este cazul asigurarilor de viata (chiar daca speranta de viata nu este neaparat identica in toate statele membre).

acum 55 luni (11 May 2016)

Comisia Europeana (CE) a desfasurat, in perioada decembrie 2015-martie 2016, o consultare publica privind posibilitatea crearii unei piete unice a serviciilor financiare din zona retail la nivel european, incercand sa analizeze ce se poate face pentru a aduce imbunatatiri concrete in viata cetatenilor din UE.

Consultarile, la care a participat si APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, au avut la baza un document intitulat "Green Paper on retail financial services" (Cartea Verde a serviciilor financiare cu amanuntul), publicat de catre CE pe site-ul propriu, in care au fost incluse propuneri si solutii pentru situatia actuala. O serie de rezultate preliminarii ale consultarii au fost aduse la cunostinta publicului si analizate cu prilejul unei audieri publice organizate de Comisie pe 2 martie a.c. Acest lucru nu afecteaza doar optiunile consumatorilor, ci exista dovezi care arata ca si preturile variaza foarte mult la nivelul UE: de exemplu, o asigurare auto pentru acelasi client poate fi de doua ori mai scumpa in unele state membre decat in altele.

In acest context, documentul constituie o ocazie de a dezbate in ce mod s-ar putea deschide si mai mult piata europeana a serviciilor financiare cu amanuntul (asigurarile, imprumuturile, platile, conturile curente si conturile de economii), astfel incat sa se obtina rezultate mai bune pentru consumatori si firme, mentinandu-se un nivel adecvat de protectie a consumatorilor si a investitorilor, se arata in deschiderea documentului.

In momentul de fata, la nivel european, pietele serviciilor financiare cu amanuntul sunt caracterizate de un grad mare de fragmentare, o concurenta insuficienta (si utilizarea minima de catre consumatori a posibilitatii de a trece la alte produse), activitate transfrontaliera scazuta, precum si de diferente mari in ceea ce priveste optiunile si pretul.

In opinia Comisiei Europene, cresterea tendintei de cumparare online ofera din ce in ce mai mult f... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro