Marfarul mortii putea provoca un dezastru mult mai mare. Mecanic de locomotiva: "Trenul avea cel putin 70 de kilometri pe ora la impact"

Marfarul mortii putea provoca un dezastru mult mai mare. Mecanic de locomotiva:

Varsta n-ar fi fost o probema Barbu Barbulescu este mecanic de locomotiva de 30 de ani si a sesizat de numeroase ori probleme legate de starea infrastructurii feroviare si modul in care isi desfasoara activitatea angajatii din sistemul feroviar. Cronica tragediei Sambata, dupa amiaza, un munte de fiare, bucati din vagoanele marfar ale trenului deraiat, in apropiere de Petrosani, a ramas in urma tragediei in care si-au pierdut viata doi oameni: un mecanic de locomotiva in varsta de 66 de ani si ajutorul sau, in varsta de 58 de ani. Barbatul si ceilalti localnici din satu de munte au vazut vagoanele ramase in aer sau facute tandari dupa ce s-au prabusit de pe pod, locomotiva aproape rupta in doua, gata si ea sa cada in gol, si fiarele din garnitura rostogolite la zeci de metri de locul tragediei.

acum 47 luni (9 Apr 2017)

Cel mai cumplit accident feroviar petrecut in Romania in ultimii ani a avut loc sambata, cand un tren de marfa cu 16 vagoane a deraiat in apropiere de Petrosani. Cei doi mecanici, morti in accident, anuntasera prin statie impiegatul ca au defectiuni la sistemul de franare al garniturii si au cerut sa le fie lasata calea libera, pentru a evita o tragedie de proportii. Alti ceferisti au acuzat faptul ca firma privata a angajat mecanici cu varsta de peste 66 de ani. Reprezentantii operatoruui privat nu au oferit, pana duminica, un punct de vedere fata de tragedie petrecuta, ei urmand sa fie audiati de anchetatori.

Varsta n-ar fi fost o probema

Barbu Barbulescu este mecanic de locomotiva de 30 de ani si a sesizat de numeroase ori probleme legate de starea infrastructurii feroviare si modul in care isi desfasoara activitatea angajatii din sistemul feroviar.

"Starea infrastructurii este cum este, la pamant, dar se baga limitari de viteza si se circula mai incet, sa nu fie pusa in pericol viata oamenilor. Dupa 30 de ani de munca ajungem sa avem un salariu de 1.700 de lei", spune Barbu Barbulescu. "Indiferent de varsta mecanicilor, daca ei aveau avizele medicale si psihoogice la zi, iar starea lor de sanatate era buna, inseamna ca sunt buni", spune Barbu Barbulescu. Mecanicul a circulat de nenumarate ori pe ruta Petrosani - Simeria si sustine ca intr-adevar in zona in care s-a petrecut tragedia au mai avut loc incidente, nu insa atat de grave precum cel de sambata.

Tren deraiat pe magistrala Petrosani - Simeria

"Mecanicii au anuntat prin statie impiegatul despre problemele pe care le au cu sistemul de franare. De la Banita la Merisor se coboara, iar declivitatea este intre 17 si 20 la mie. Vagoanele care insumau 1.000 de tone, fiind mult mai grele decat locomotiva de 125 de tone, au impins-o. Oricum, acolo limita de viteza era de 40 de kilometri pe ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro