Marea bucla: cei doi romani din finala intrecerii care dezvolta transportul viitorului

Marea bucla: cei doi romani din finala intrecerii care dezvolta transportul viitorului

Acum, SpaceX reprezinta viziunea lui in turism spatial si explorare spatiala, Tesla Motors ne arata ca masinile electrice pot fi si de lux, si puternice, vrea sa ajunga pe Marte si s-o transforme in a doua Terra, iar Hyperloop ar putea fi cel mai rapid mijloc de transport din lume, daca va fi vreodata construit. De asemenea, au avut nevoie de un videoclip de prezentare pe care au reusit sa-l obtina la un cost de sase ori mai mic. Este vorba de o distanta de peste 500 kilometri, la o viteza de circa 1.000 de kilometri pe ora. Astfel, in planul initial, Hyperloop este un fel de tren de tip Maglev, care ruleaza intr-un tub special si poate atinge o viteza de circa 1.200 kilometri pe ora. Conform lui Musk, proiectul ar urma sa coste sase miliarde de dolari, doar pentru pasageri, si 10 miliarde de dolari daca e vorba de un model care sa transporte masini.

acum 77 luni (5 Feb 2016)

"Eu lucram la lucrarea de licenta si am gasit planul lui Elon Musk din 2013. De aici si competitia, sa vina oameni cu idei noi, cu moduri noi de a rezolva probleme", explica Sorin Vasile cum a descoperit proiectul Hyperloop si, implicit, competitia.

Inainte de povestea lor, este insa povestea lui Elon Musk. Au venit anii 2000 si planurile sale au crescut parca exponential de la an la an, unele mai fezabile, altele pur si simplu nebunesti.

Acum, SpaceX reprezinta viziunea lui in turism spatial si explorare spatiala, Tesla Motors ne arata ca masinile electrice pot fi si de lux, si puternice, vrea sa ajunga pe Marte si s-o transforme in a doua Terra, iar Hyperloop ar putea fi cel mai rapid mijloc de transport din lume, daca va fi vreodata construit. Hyperloop Technologies vrea sa construiasca sistemul, nu e afiliata cu SpaceX, dar la competitia la care au fost Denis si Sorin erau sponsori. Are toate sansele sa reuseasca, deoarece detine fondurile necesare pentru realizarea proiectului si este formata din oameni inzestrati cu talent si ambitie. Talent si ambitie au avut si Sorin cu Denis, iar aceste doua calitati i-a pus intr-un avion catre California, printre talente de la MIT, din Spania, din America, Olanda sau Egipt. Fonduri proprii si promisiuni

Daca ar fi sa numesti cateva laitmotive ale poporului roman, probabil ca pe lista ai "ingadui" foarte usor urmatoarele: birocratie, nu sunt bani, ne pare rau nu se poate. Cei doi studenti romani n-au avut parte de sustinere din partea Universitatii Politehnica. Sorin are promisiunea ca ii vor fi decontate cheltuielile de deplasare, dar Denis sustine ca cei de la Electronica i-au zis deja ca nu se poate.

Banii necesari deplasarii, deoarece organizatorii competitiei n-au asigurat un buget pentru asa ceva, au venit de la Fundatia eMAG. "Desi aveau bugetul deja facut pe 2016, au fost de acord sa ne ofere fondurile necesare", spun... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro