Mancatul rapid versus mancatul lent. De cate ori este recomandat sa mestecam bolul alimentar inainte de a-l inghiti

Mancatul rapid versus mancatul lent. De cate ori este recomandat sa mestecam bolul alimentar inainte de a-l inghiti

Foarte multi urmeaza azi un stil de viata sedentar insotit de o dieta cu un continut caloric excesiv, bogata in produse de origine animala sau produse procesate si rafinate. Apoi, ne vom bucura de masa, si in acele cateva minute vom reusi sa ne deconectam de la probleme, target sau bugete si sa ne relaxam, chiar sa ne bucuram de familie sau de prietenii cu care ne luam masa", mai completeaza nutritionistul Alexandra Olteanu.

acum 70 luni (21 Jan 2017)

"Ultimul secol a adus schimbari majore in stilul de viata al lumii industrializate, mai ales in ceea ce priveste obiceiurile si preferintele alimentare. Foarte multi urmeaza azi un stil de viata sedentar insotit de o dieta cu un continut caloric excesiv, bogata in produse de origine animala sau produse procesate si rafinate. Din cauza vitezei in care suntem mereu, intre slujbe, proiecte, activitati si alte cele, nu mai avem timp sa stam la masa si sa ne savuram mancarea. Mancand rapid vom manca intotdeauna mai mult decat avem nevoie, lucrul acesta oglindindu-se in kilogramele care apar parca de nicaieri in plus", spune nutritionistul aradean Alexandra Olteanu.

Odata cu mancatul acesta pe viteza, poate aparea balonarea, starea de rau sau prea plin, gaze sau alte probleme digestive.

"Deseori, in cadrul cabinetului de nutritie privat pe care il am in Arad, dar si in cadrul consultatiilor pe care le ofer online, ma intalnesc cu pacienti, destul de tineri, care se confrunta cu probleme digestive. In cea mai mare parte a timpului, problema este ca nu au un program ordonat de mese, mananca pe unde apuca si cand apuca intr-un timp record, pentru a putea sa faca fata stresului cotidian.Este vreo solutie? Pana la urma e vorba de respectul pe care ar trebui sa ni-l acordam. Mai apoi, sa ne organizam mesele din timp, sa ne alcatuim un meniu saptamanal pe baza caruia sa ne efectuam cumparaturile si sa ne facem timp, macar 15-20 minute pentru mesele principale. In primul rand, vom manca mai putin, adica vom reusi sa mai pierdem din kilogramele acumulate si doar prin aceasta schimbare a stilului de viata. Apoi, ne vom bucura de masa, si in acele cateva minute vom reusi sa ne deconectam de la probleme, target sau bugete si sa ne relaxam, chiar sa ne bucuram de familie sau de prietenii cu care ne luam masa", mai completeaza nutritionistul Alexandra Olteanu. Odata cu aceste schimbari, veti observa ca nu va veti mai simti asa de plini dupa fiecare ma... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro