Magistrala feroviara de mare viteza va distruge "colonia" de peste liniile ferate. In zona trenurile vor circula cu 160 km/h

Magistrala feroviara de mare viteza va distruge

Ionel Crisan locuieste de aproape 20 de ani intr-un fost canton CFR situat la cateva zeci de metri de cladirea Garii Devei, peste liniile ferate. Proiectul prevede lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 17 poduri, dintre care 3 peste raul Mures, 27 de podete, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrari civile in 9 statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare precum si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS.

acum 75 luni (16 Jan 2018)

Ionel Crisan locuieste de aproape 20 de ani intr-un fost canton CFR situat la cateva zeci de metri de cladirea Garii Devei, peste liniile ferate. In jurul bordeiului sau cu doua incaperi mici si saracacioase, cu WC din placaj, sapat afara la capatul unei linii feroviare scoase din uz, mai multe familii si-au ridicat baraci si casute din chirpici pe un teren care va deveni santier al constructorilor magistralei feroviare de mare viteza.

Lasati pe drumuri

"Ieri au venit cei de la firma care se ocupa de lucrari si ne-au spus sa ne mutam. Locuiesc de aproape 20 de ani aici si sunt bolnav. Mi s-a spus ca, fiind din Deva, pot fi cazat, peste noapte, la adapostul de urgenta. Si-a scos usa din tatani, pentru a o lua cu el in cazul in care isi va gasi o noua locuinta si a mutat cateva dintre piesele de mobilier la apropiati.

In aceeasi situatie se afla si vecinii sai, familii sarace, unele cu copii, aciuiate in zona de peste liniile ferate. De cealalta parte a locuintelor noastre au fost cateva cladiri vechi ale CFR, transformate apoi in depozite si parasite pana acum, cnd au inceput sa le demoleze.

Investitie de doua miliarde de euro

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare intre Gurasada si Simeria intra in componenta proiectului european al magistralei de mare viteza din conexiunea Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Brasov - Bucuresti - Constanta. Vor fi modernizati 41 de kilometri de cale farata intre cele doua localitati hunedorene, iar trenurile vor putea circula pe acest sector cu pana la 160 de kilometri pe ora. Proiectul prevede lucrari de terasamente si consolidari pe intreaga distanta, construirea a 17 poduri, dintre care 3 peste raul Mures, 27 de podete, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrari civile in 9 statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimenta... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro