Lupta acerba intre romani si italieni in domeniul repatrierilor funerare. Practicile folosite de italieni pentru a descuraja concurenta

Lupta acerba intre romani si italieni in domeniul repatrierilor funerare. Practicile folosite de italieni pentru a descuraja concurenta

Atunci cand vine vorba de afaceri si de a face bani, o vorba romaneasca spune, caracterizand oamenii descurcareti, ca fac bani si din piatra seaca. O firma romaneasca presteaza servicii incepand de la 1300 de euro daca e vorba de nordul Italiei si ajung la 3000 de euro daca e vorba de zona de sud, acestea in conditiile in care italienii au preturi care incep de la 3000 de euro si cresc exponential.

acum 47 luni (3 Nov 2016)

Atunci cand vine vorba de afaceri si de a face bani, o vorba romaneasca spune, caracterizand oamenii descurcareti, ca fac bani si din piatra seaca. Cei care au vazut potential in tot ce misca si ce nu mai misca in jur au gasit potential de a castiga bani din afacerea cu morti, mai exact din pompe funebre. Pretul mai redus la care acestea isi exercita atributiile ii fac pe straini sa caute tot felul de metode de a-i opri. Firmele de repatrieri din nordul tarii, firme cu vechime de peste opt ani pe piata pompelor funebre, facand repatriere decedati in special din Italia, acolo unde se lovesc in ultima perioada tot mai mult de rezistenta italienilor. Acestia au preturi duble fata de romani si pentru a nu fi nevoiti sa renunte la o parte din bani, gasesc diferite metode de a-si "rezerva" clientii romani. Noi am patit in Milano ca in momentul in care a fost persoana decedata pusa in sicriu si a trebui sa inchidem si sa sigilam sicriul, s-a luat perna de sub capul decedatului si ne-au spus ca nu avem perna, nu ne pot da voie sa sigilam sicriul si sa pornim la drum cu el spre Romania. Am ajuns sa ne facem masinile in Italia, ca sa corespunda cu cele de acolo, sa fie identice cu ale lor, caci si acesta era un considerent prin care ne furau clientii", afirma Alexandru B, managerul unei astfel de firme de transport funerar international.

Mai exact, italienii atrageau romanii cu masinile funerare de marca, simtind mandria ridicata a romanului de a-si transporta decedatul pe ultimul drum cu o masina noua si de marca. Astfel cei de la firmele de repatrieri funerarii au fost nevoiti sa schimbe vechile masini, desi bune, pe Mercedes, desi acestea nu sunt la fel de fiabile.

"Italienii au inteles ca romanilor le plac masinile de marca si ii atrag cu acest lucru, facand diferenta dintre noi si ei prin masini. De asemenea ne-am dotat masina cu instalatie frigorifica doar pentru ca au si ei, nu pentru ca ne cere legea.Dar am fac... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro