Lumina rosie te ajuta sa dormi mai bine

Daca ai probleme cu somnul, dar nu suferi de insomnie cronica, e posibil ca solutia sa fie pur si simplu lumina din camera. Potrivit psihologului Michael Breus, specialist in tulburari de somn, o lumina de culoare rosie favorizeaza productia de melatonina, hormonul somnului.

acum 44 luni (16 Aug 2016)

Daca ai probleme cu somnul, dar nu suferi de insomnie cronica, e posibil ca solutia sa fie pur si simplu lumina din camera. Specialistii consultati de publicatia franceza Terra Femina spun ca trebuie sa te odihnesti intr-o incapere luminata intr-o culoare care stimuleaza productia de melatonina.

Zgomotele neplacute si culoarea luminii de la veioza sunt printre principalii factori care perturba somnul. Potrivit psihologului Michael Breus, specialist in tulburari de somn, o lumina de culoare rosie favorizeaza productia de melatonina, hormonul somnului. Melatonina este un hormon produs natural si numai in timpul noptii, de catre glanda pineala - o regiune a creierului. Aceasta secretie influenteaza ritmul biologic in functie de luminozitate si actioneaza, deci, ca un somnifer natural asupra organismului.

Specialistul a tinut sa precizeze ca si lumina mai roz sau mai portocalie poate face la fe de bine.

Si daca ai deja probleme cu somnul, e bine sa stii ce culori trebuie sa eviti la veiozele din jur. Aceasta este emanata de soare, dar si de surse artificiale, ca becurile cu leaduri sau ecranele aparatelor electronice. Astfel, senzatia de somn intarzie sa apara si-ti va fi mult mai greu sa adormi dupa ce stingi lumina. Si fii atent ca reducerea intensitatii acestei lumini nu ajuta, asa ca nu foloseste la nimic sa modifici luminozitatea telefonului tau inteligent. Lumina va fi tot albastra, indiferent de intensitate, iar rezultatul va fi tot o insomnie. Asadar, ar fi bine sa o tratezi ca atare si s-o interzici atunci cand vine seara.

Iar pentru a-ti ameliora calitatea somnului, toti specialistii recomanda inchiderea oricaror ecrane luminoase cu macar doua-trei ore inainte de a merge la culcare. Nu-ti mai citi ultimele noutati de pe retelele de socializare sau emailurile, dupa ce te decizi sa te bagi in pat. Acestea vor oxigena aerul si vor contribui la un somn de calitate. ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro