Locomotive de colectie, transformate in fiare vechi si abandonate intr-o gara

Locomotive de colectie, transformate in fiare vechi si abandonate intr-o gara

Spre sfarsitul anilor '70, cu diploma in buzunar, Gheorghe Galupa (62 de ani) se numara printre tinerii mecanici proaspat angajati la Gara Fetesti, cel mai important nod de cale ferata de pe ruta Bucuresti-Constanta. Barbatul isi face loc prin padurea de buruieni si se apropie de a doua locomotiva cu abur, cea aflata in stare mai buna, care zace abandonata, invadata de vegetatie. Istoria bijuteriilor de fier Construita in urma cu mai bine de 80 de ani la Uzinele "Malaxa" din Resita, locomotiva mai pastreaza astazi cateva tablite cu specificatii tehnice.

acum 52 luni (15 Oct 2016)

Imbacsit si zgomotos, personalul care vine de la Bucuresti, cu destinatia Constanta, se pregateste sa opreasca in gara din Fetesti. anici 500 de metri de peroane, pe o linie moarta, un mastodont de metal fura privirile oamenilor care forfotesc in vagoane. Unii pasageri privesc pe geam, curiosi, catre uriasul de fier pe langa care angajatii garii trec plictisiti. Este una dintre locomotivele cu abur abandonate, din care astazi se mai pastreaza doar scheletul metalic. Trenul se opreste, iar oamenii isi dau cu parerea despre piesa de colectie lasata de izbeliste pe sine. Chiar si primaria de aici ar putea s-o ia si s-o duca undeva, sa fie expusa", sustine George Popescu (50 de ani), profesor de matematica la o scoala din orasul Medgidia. In imediata apropiere a peroanelor, dintr-un morman de buruieni, cea de-a doua locomotiva cu abur incremenita pe sinele din Gara Fetesti ii face din nou pe calatori sa ramana cu ochii atintiti pe fereastra. Giganticul mijloc de transport se pastreaza intr-o stare mai buna decat cea pe care au putut-o vedea mai devreme. Locomotiva inca mai pastreaza, pe ici, pe colo, pete din vopseaua orginala si i se poate observa cosul prin care aburul acumulat in motor se ridica in aer. Spre sfarsitul anilor '70, cu diploma in buzunar, Gheorghe Galupa (62 de ani) se numara printre tinerii mecanici proaspat angajati la Gara Fetesti, cel mai important nod de cale ferata de pe ruta Bucuresti-Constanta. Omul isi aminteste ca, inca de la angajare, cele doua locomotive cu abur erau acolo unde se afla si astazi: pe linii moarte.

Barbatul isi face loc prin padurea de buruieni si se apropie de a doua locomotiva cu abur, cea aflata in stare mai buna, care zace abandonata, invadata de vegetatie. Isi face curaj si se urca tocmai pe platforma unde, in trecut, mecanicii incarcau cu carbuni cazanul unde apa fiarta era transformata, in aburi, punand astfel gigantul de metal in miscare. Trebuia sa fii foarte atent, pentru ca riscul de accident era mare", susti... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro