Litoralul pentru toti, greu de ajuns II

Ca in fiecare an, Programul "Litoralul pentru toti", destinat sa le ofere posibilitatea si celor cu venituri reduse sa ajunga la malul marii, fara a plati tarifele de cazare din plin sezon, are doua editii - una de primavara si una de toamna. In traducere libera, asta inseamna ca se va reduce numarul de garnituri - din 14 trenuri Bucuresti-Constanta, cate sunt acum (12 din Gara de Nord si doua din Gara Obor), mai raman doar noua.

acum 97 luni (30 Aug 2016)

Aflat la editia a doua din acest an, programul turistic destinat celor cu venituri reduse isi mentine deficientele din primavara la capitolul accesibilitate.

Ca in fiecare an, Programul "Litoralul pentru toti", destinat sa le ofere posibilitatea si celor cu venituri reduse sa ajunga la malul marii, fara a plati tarifele de cazare din plin sezon, are doua editii - una de primavara si una de toamna. Din pacate, si la aceasta editie de toamna, care va incepe peste doua saptamani, se perpetueaza problemele de accesibilitate pe care "Romania libera" le-a semnalat in primavara.

Pentru a ajunge sa te bucuri de tarifele mici de la malul marii, trebuie intai sa ajungi acolo. "Trenurile din Programul «Trenurile Soarelui», valabil pana la data 13 septembrie, vor iesi treptat din circulatie incepand din 10 septembrie, iar dupa aceasta data capacitatea de transport va fi adaptata cerintelor de extrasezon", a anuntat luni CFR Calatori.

In traducere libera, asta inseamna ca se va reduce numarul de garnituri - din 14 trenuri Bucuresti-Constanta, cate sunt acum (12 din Gara de Nord si doua din Gara Obor), mai raman doar noua.

Problema se complica insa atunci cand vrei sa ajungi in statiunile din sudul litoralului, unde gasesti tarife de cazare mai prietenoase, asta pentru ca CFR Calatori scoate din circulatie garniturile directe spre Mangalia, calatoria necesitand schimbarea trenului la Constanta. Asta presupune doua inconveniente: in Gara Constanta nici poveste de europeron, urcarea si coborarea din tren nefiind tocmai facile pentru un varstnic, iar trenurile Regio spre Mangalia vor fi mai putine (doar sapte, fata de 12 in prezent).

Ar mai fi varianta cu autocarul, care este insa valabila doar daca vrei sa ajungi de la Bucuresti sau alt mare oras din tara la Eforie sau Mangalia. Celelalte statiuni din sud (Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter etc.) sunt greu accesibile, pentru ca niciun mijloc rutier de transport in comun nu face curse d... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro