Lintea, leguma sora cu fasolea, alimentul care tine inima in forma. Care este cel mai indicat sortiment si cum o prepari

Lintea, leguma sora cu fasolea, alimentul care tine inima in forma. Care este cel mai indicat sortiment si cum o prepari

Prin consumul de linte putem combate anemia si putem trece cu bine peste momentele de oboseala si stres. Extrem de usor de pregatit este si supa de linte: lintea se fierbe, impreuna cu legumele preferate, ca pentru orice supa, iar spre final, pentru un plus de gust, se poate adauga putin chimen sau coriandru.

acum 43 luni (25 Feb 2017)

Prin consumul de linte putem combate anemia si putem trece cu bine peste momentele de oboseala si stres. Furnizeaza o gama larga de beneficii pentru sanatatea fizica si psihica. De altfel, despre noii imbogatiti ai vremii se spunea, ironic, ca lintea nu mai era pe gustul lor. De-a lungul timpului, lintea a devenit un aliment de baza. Datorita timpului de fierbere redus, lintea este o excelenta alternativa la fasole.

Lintea de culoare verde si cea maro isi pastreaza cel mai bine forma si proprietatile in urma fierberii (in 20-30 de minute este gata).

Sursa de antioxidanti, vitamine si minerale

"Este bogata atat in fibre solubile, cat mai ales in fibre insolubile. Este o sursa excelenta de antioxidanti, fibre, vitamine, minerale si acizi grasi omega 3 si omega 6", explica Denisa Zaharia, medic de familie. Totodata, magneziul creste rezistenta fizica la efort si reprezinta o sursa de energie pentru organism.

Ideala in curele de slabire

Lintea este de mare ajutor in curele de slabire. Are un continut caloric mic, iar prin continutul de fibre si proteine ofera o senzatie de satietate de lunga durata. Lintea scade riscul de boli cardiovasculare datorita continutului de magneziu si acid folic, care au o contributie enorma la starea de sanatate a inimii. Cele mai indicate sortimente de linte pentru alimentatie sunt lintea verde si cea rosie, care isi pastreaza cel mai bine forma si proprietatile in urma fierberii. Cu un gust fin, asemanator celui de nuca, lintea verde este cea mai raspandita varietate de linte.

Consumata in salata, in amestec cu legume bogate in vitamina C, precum rosii, ardei sau broccoli, lintea isi sporeste proprietatile nutritive, iar fierul pe care il contine este absorbit mult mai usor.

Extrem de usor de pregatit este si supa de linte: lintea se fierbe, impreuna cu legumele preferate, ca pentru orice supa, iar spre final, pentru un plus de gust, se ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro