Laura Codruta Kovesi cere schimbarea legislativa privind controlul judiciar: sa fie dispus pentru 60 de zile si sa poata fi prelungit

Laura Codruta Kovesi cere schimbarea legislativa privind controlul judiciar: sa fie dispus pentru 60 de zile si sa poata fi prelungit

In opinia DNA, controlul judiciar ar trebui sa fie dispus pentru o perioada de 60 de zile si prelungit succesiv pentru aceeasi perioada, iar durata totala a masurii preventive sa nu depaseasca doi ani. Avand in vedere ca pe rolul Directiei Nationale Anticoruptie exista mai multe asemenea cauze care privesc persoane publice suspectate de savarsirea unor infractiuni grave si care beneficiaza de resurse materiale semnificative, materializarea acestui risc poate crea in randul publicului impresia ca inactiunea autoritatilor a facilitat acestor persoane sustragerea de la raspunderea penala", se arata intr-un comunicat emis, vineri, de DNA. E nevoie de timp pentru modificari Modificarea legii, in sensul introducerii orizontului de timp pentru aplicarea masurii de control judiciar, poate fi facuta atat de Guvern, printr-o Ordonanta de Urgenta (OUG), cat si de Parlament, printr-o initiativa legislativa. De asemeneam si deputatul Ion Dinita a fost pus sub control judiciar, pe 20 noiembrie, fiind acuzat de complicitate la abuz in serviciu si dare de mita in dosarul in care presedintele Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu, este acuzat de corupti, dupa ce CJ Brasov ar fi fost prejudiciat, in urma platilor nelegale facute firmei parlamentarului, cu peste 7,6 milioane de euro.

acum 118 luni (5 Dec 2014)

In opinia DNA, controlul judiciar ar trebui sa fie dispus pentru o perioada de 60 de zile si prelungit succesiv pentru aceeasi perioada, iar durata totala a masurii preventive sa nu depaseasca doi ani. "Astfel, exista riscul ca inculpati a caror libertate de miscare a fost restransa de catre judecatorul de drepturi si libertati sa paraseasca teritoriul tarii, ingreunand astfel desfasurarea procesului penal. Avand in vedere ca pe rolul Directiei Nationale Anticoruptie exista mai multe asemenea cauze care privesc persoane publice suspectate de savarsirea unor infractiuni grave si care beneficiaza de resurse materiale semnificative, materializarea acestui risc poate crea in randul publicului impresia ca inactiunea autoritatilor a facilitat acestor persoane sustragerea de la raspunderea penala", se arata intr-un comunicat emis, vineri, de DNA. Mai mult, procurorii spun ca prin acest act normativ se urmareste reglementarea unei masuri preventive deja existente, in scopul de a proteja drepturile fundamentale ale persoanelor, motiv pentru care sefa DNA "apreciaza ca modificarile ar trebui adoptate printr-o ordonanta de urgenta care sa intre in vigoare anterior publicarii deciziei Curtii Constitutionale in Monitorul Oficial". 211 - 217 din Codul de procedura penala care reglementeaza masurile preventive ale controlului judiciar si controlului judiciar pe cautiune, intrucat nu prevad durata pentru care pot fi dispuse aceste masuri.

Astfel, la noua luni de la intrarea in vigoare a Noului Cod de Procedura Penala, nu mai putin de sapte articole au fost declarate in neconcordanta cu Constitutia Romaniei.

Astfel, in urma deliberarilor, CCR a stabilit ca masura preventiva a controlului judiciar este neconstitutionala deoarece nu are o durata limitata de timp. Apoi insa, toate controalele judiciare existente la data publicarii inceteaza de drept. Invinuitii nu vor mai fi obligati sa se prezinte la organul de politie sau sa respecte anumite ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro