La ce trebuie sa fim atenti atunci cand citim etichetele alimentelor

La ce trebuie sa fim atenti atunci cand citim etichetele alimentelor

Cantitatea si calitatea grasimilor dintr-un aliment In informatiile nutritionale gasim inscrisa cantitatea totala de grasimi exprimata, de obicei, in grame (100 g de produs), dar si tipurile de grasimi care o compun, respectiv cantitatea din fiecare tip. Continutul de sare Continutul de sare este o alta informatie importanta de care trebuie sa tinem cont. Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un consum zilnic de maximum cinci grame de sare, insa, in Romania, consumul mediu de sare este mai mult decat dublu fata de cel recomandat.

acum 87 luni (25 Jun 2015)

Mai mult, trebuie sa te asiguri ca intelegi corect informatiile citite, iar astfel vei face, cu siguranta, cele mai potrivite alegeri alimentare. Putem afla, astfel, cate calorii ne aduce produsul in cauza, ce cantitate si ce tipuri de grasimi contine, dar si cat zahar sau cata sare vom adauga dietei noastre consumand acel produs. Toate aceste detalii sunt valoroase, mai ales pentru cei care doresc sa aiba o alimentatie corecta si echilibrata, insa, fiecare dintre noi ar trebui sa invete cum sa citeasca si sa inteleaga eticheta nutritionala.", spune Corina Zugravu, Medic Primar in Nutritie si Igiena Alimentatiei.

La ce sa fiti atenti cand cititi eticheta nutritionala

Valoarea energetica

Valoarea energetica reprezinta, de fapt, numarul de calorii pe care ni-l aduce produsul respectiv.

Caloriile (kcal) sunt prezentate, de obicei, pentru 100 g de produs sau per portie. In plus, pentru a fi mai usor vizibila, informatia este repetata pe fata ambalajului, sub forma unei casete in care sunt inscrise: valoarea energetica pentru o portie de produs, dar si contributia unei portii la necesarul caloric pentru o zi (apreciat ca fiind 2000 kcal/zi).

Cantitatea si calitatea grasimilor dintr-un aliment

In informatiile nutritionale gasim inscrisa cantitatea totala de grasimi exprimata, de obicei, in grame (100 g de produs), dar si tipurile de grasimi care o compun, respectiv cantitatea din fiecare tip. Daca nu exista restrictii de aport caloric, cantitatea de grasimi mono si polinesaturate poate ajunge la 50 g/zi. ele fac parte din categoria grasimilor polinesaturate si se recomanda un consum zilnic de 2 g de Omega 3 (acid alfa linoneic) si 10 g de Omega 6 (acid linoleic).

Continutul de sare

Continutul de sare este o alta informatie importanta de care trebuie sa tinem cont. Un consum crescut de sare duce la hipertensiun... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro