Klaus Iohannis a incuviintat urmarirea penala a lui Sebastian Vladescu
Astfel, in perioada 2005-2014, oficiali romani sau persoane cu influenta asupra acestora ar fi primit de la o companie straina, in baza unor intelegeri, aproximativ 20 de milioane de euro pentru ca, in schimbul acestor sume, sa se asigure incheierea contractelor si plata facturilor pentru reabilitarea unor tronsoane de cale ferata a liniei Bucuresti-Constanta, precum si plata TVA restante pentru reabilitarea unei alte linii de cale ferata care fusese deja realizata de aceeasi companie.
"Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a transmis marti, 24 aprilie a.c., ministrului Justitiei cererea de urmarire penala a domnului Vladescu Sebastian-Teodor Gheorghe, in calitate de fost ministru al finantelor publice in perioada august 2005-aprilie 2007, respectiv decembrie 2009-septembrie 2010, pentru faptele ce fac obiectul Dosarului penal nr. 89/P/2017 al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia Nationala Anticoruptie - Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie, pentru savarsirea a doua infractiuni de luare de mita, prev. (1) Cod penal, urmand a se proceda conform legii, avand in vedere solicitarea Procurorului General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in temeiul dispozitiilor art.
In 18 aprilie, DNA a cerut sesizarea presedintelui pentru incuviintarea urmaririi penale a fostului ministru al Finantelor Sebastian Vladescu, acuzat de doua infractiuni de luare de mita, intr-un dosar in care a inceput urmarirea penala si impotriva fostului parlamentar Cristian Boureanu, a lui Ionut Costea, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, dar si presedinte al EximBank, si a lui Constantin Dascalu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Infractiunile de coruptie au fost comise in legatura cu incheierea si derularea contractelor de reabilitare a liniei ferate Bucuresti - Constanta, precum si cu recuperarea taxei pe valoarea adaugata (TVA) restante, pentru lucrari de reabilitare la o alta linie de cale ferata. Astfel, in perioada 2005-2014, oficiali romani sau persoane cu influenta asupra acestora ar fi primit de la o companie straina, in baza unor intelegeri, aproximativ 20 de milioane de euro pentru ca, in schimbul acestor sume, sa se asigure incheierea contractelor si plata facturilor pentru reabilitarea unor tronsoane de cale ferata a liniei Bucuresti-Constanta, precum si plata TVA restante pentru reabilitarea unei alte ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro