Judecatorul Cristi Danilet: Ne revoltam cand suntem interceptati de stat, pe motiv ca se intra in viata noastra privata, dar, in acelasi timp, cerem statului sa reglementeze pe cine sa bagam in pat

Cu alte cuvinte, ceea ce sta la baza unei familii nu este un certificat de casatorie primit de la primar sau o verigheta de la preot, ci familia se intemeiaza pe sentimente de iubire, de siguranta, de intr-ajutorare. De altfel, trebuie sa remarc ca intreaga campania de strangere a semnaturilor si orice dezbatere pe tema casatoriei nu are vreo legatura reala cu familia, ci se limiteaza strict la doua aspecte: interzicerea homosexualilor de a se casatori si de a adopta copii. Astfel, de exemplu, acum legislatia noastra permite avortul cand sarcina nu a depasit 14 saptamani, astfel ca daca anumite grupuri nu sunt de acord cu avortul, ele nu au decat sa nu permita asocierea in acel grup al persoanelor care au avortat sau preotii nu au decat sa le dea canon pacatoaselor - dar asta nu inseamna sa se interzica avortul prin lege, adica sa se dea o regula pentru toata lumea, inclusiv pentru persoanele din afara acelui grup. Numai ca, daca acum se considera de cuviinta sa se decida daca cel care se baga in patul cuiva sa fie de alt sex si sa aiba acelasi model de verigheta, ma gandesc ca e posibil ca la un moment dat sa se decida ce culoare sa aiba parul sau ochii partenerului, ce inaltime sau ce greutate.

acum 65 luni (8 Jul 2017)

Judecatorul Cristi Danilet, fost membru in Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), considera ca este vorba despre o falsa dezbatere in societate pe tema initiativei de schimbare a definitiei familiei in Constitutie, pentru ca se face o confuzie intre casatoria civila si cununia religioasa. Danilet mai arata si ca este "regretabil" ca Biserica a intervenit in demersul civic al modificarii Constitutiei, iar aspectele religioase nu trebuie sa aiba legatura cu reglementarile juridice.

Rl: In primul rand, care credeti ca sunt motivele pentru care aceasta tema a modificarii definitiei familiei s-a dezvoltat atat de mult in spatiul public in ultima perioada? Aceasta din urma a ales o cale vizibila, uneori zgomotoasa ori chiar indecenta, de a se face prezenta, ceea ce a deranjat romanul puritan, comod si vesnic absent din dezbaterea autentica despre viata intima. Printr-o confuzie impardonabila dintre sex si iubire, dintre casatorie civila si cununie religioasa, dintre conduita morala si drepturi legale, s-a ajuns la o falsa dezbatere: modificarea Constitutiei pentru consacrarea exclusiva a familiei nucleare.

Rl: Din punct de vedere juridic, era vreo problema cu modul in care era definita familia in legislatia romaneasca, inainte de aparitia acestei initiative? Codul civil mentioneaza insa ca este vorba de un barbat si o femeie si, in mod inexplicabil, interzice sa fie recunoscute in Romania casatoriile incheiate legal in alte state intre doua persoane de acelasi sex. Or, acest din urma aspect a ajuns sa fie contestat la Curtea Constitutionala si de un an de zile inca nu a primit o solutionare. Tocmai pentru a preintampina asfel de situatii, in care Constitutiei noastra ar permite interpretarea cum ca legislatia infra-constitutionala ar putea sa permita casatoriile intre persoane de acelasi sex, a fost demarat aceasta campanie civico-religioasa de modificare a normei aratate.

Nu exista un tipic de "familie romaneasca" si nu exista asa-numita... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro