Jos labele de pe feminism? De ce nu pot sa imi arat decolteul ca gest de solidaritate

Jos labele de pe feminism? De ce nu pot sa imi arat decolteul ca gest de solidaritate

Ca exista clivaje intre feminismul academic, care are marea vina de a fi sectar de multe ori, etans, cu rigiditati in limbaj, uneori alienat de femeile reale si cel de strada, usor pop, alteori deghizat in latex, uneori dezarticulat, alteori fara mize, cu intelegeri partiale si care risca de multe ori sa devina sexist. Feminismul de strada e mai degraba o moda intelectuala, uneori nesustinut de lecturi feministe - si aici nu gasesc neaparat o hiba atata vreme cat nu e ignorant si opac - si pare, pe langa feministele formate in biblioteci, pare viu, curajos, are o putere de seductie intelectuala ceva mai mare. Iar feminismul academic, de multe ori mult prea rigid, are la fel de multa nevoie de femei si barbati care nu fac din feminism o profesie, ci o pozitionare, un mod de a citi lumea.

acum 38 luni (15 Dec 2016)

>

Ei bine, toti ne-am convertit peste noapte in ceva de dragul clarificarilor identitare. E de bonton sa te declari feminista si tine de un soi de neo-masculinitate sa te bati cu pumnii in piept ca esti feminist.

Daca am invatat ceva in devenirea mea ca feminista (zau ca nu te nasti feminista, ci devii) e ca indreptatirea e paguboasa, ca nu exista feminisme corecte si gresite, ci pozitionari care redefiniesc feminismele si care uneori ajung sa il anuleze, din pacate. Ca exista clivaje intre feminismul academic, care are marea vina de a fi sectar de multe ori, etans, cu rigiditati in limbaj, uneori alienat de femeile reale si cel de strada, usor pop, alteori deghizat in latex, uneori dezarticulat, alteori fara mize, cu intelegeri partiale si care risca de multe ori sa devina sexist. Ambele au merite vizibile: feminismul academic e creator de scoala, intersecteaza domenii precum filosofia, ideologiile politice, psihologia, formeaza un logos feminist cand e solid in bibliografie. de multe ori, studiile de gen sunt discipline optionale pe langa marile subiecte ale socio-umanului.

Feminismul de strada e mai degraba o moda intelectuala, uneori nesustinut de lecturi feministe - si aici nu gasesc neaparat o hiba atata vreme cat nu e ignorant si opac - si pare, pe langa feministele formate in biblioteci, pare viu, curajos, are o putere de seductie intelectuala ceva mai mare. E mult mai usor de citit in status-uri de facebook si comentarii decat in epistemologia feminista. Doar ca omite un lucru esential: feminismul academic e singura forma prin care poti aseza feminismul in randul unor discipline de studiu, fara a intra in minorat intelectual. Iar feminismul academic, de multe ori mult prea rigid, are la fel de multa nevoie de femei si barbati care nu fac din feminism o profesie, ci o pozitionare, un mod de a citi lumea.

Diferenta dintre cele doua tipuri de feminism nu consta nici in onestitatea asumarii cauzei si nici in calitatea... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro