Istoria tramvaiului. Vehiculul care a fost inventat in Europa, dar a fost implementat masiv in SUA

Istoria tramvaiului. Vehiculul care a fost inventat in Europa, dar a fost implementat masiv in SUA

Potrivit scriitorului si istoricului Volker Wollmann, care a dedicat, mai multe volume patrimoniului preindustrial si industrial al Romaniei, intrucat alimentarea cu energie electrica asigurata printr-o sina amplasata la mijlocul terasamentului de cale ferata, prezenta o serie de neajunsuri si un factor de pericol, firma Siemens & Halske introduce in anul 1882, in cartierul Charlottenburg din Berlin, o linie de tramvai a carei alimentare a fost realizata de un conductor fixat pe stalpi electrici. Primul tramvai electric s-a pus in functiune in anul 1884, urmand ca zece ani mai tarziu, in 1892, sa existe 450 de tramvaie, care circulau pe o retea de sine de 500 de kilometri si insumand un parc de 6.700 de vagoane cu motor.

acum 51 luni (7 Aug 2017)

In Bucuresti erau inscrisi 130 de muscali sau birjari, care erau responsabili de transportul cetatenilor. Doua decenii mai tarziu, in 1879, Weren von Siemens prezenta la expozitia mestesugareasca si industrial de la Berlin primul tramvai experimental. Doi ani mai tarziu, Karel van de Poele, un american de origine belgiana, construieste primul tramvai electric propriu-zis. Siemens preia rapid ideea de la Karel van de Poele si pune in functiune prima linie de tramvai din lume, in Berlin. Potrivit scriitorului si istoricului Volker Wollmann, care a dedicat, mai multe volume patrimoniului preindustrial si industrial al Romaniei, intrucat alimentarea cu energie electrica asigurata printr-o sina amplasata la mijlocul terasamentului de cale ferata, prezenta o serie de neajunsuri si un factor de pericol, firma Siemens & Halske introduce in anul 1882, in cartierul Charlottenburg din Berlin, o linie de tramvai a carei alimentare a fost realizata de un conductor fixat pe stalpi electrici. Acest sistem a fost preluat in anii care au urmat si folosit la linia de tramvai de langa Viena, de la Frankfurt sau Budapesta. Primul tramvai electric s-a pus in functiune in anul 1884, urmand ca zece ani mai tarziu, in 1892, sa existe 450 de tramvaie, care circulau pe o retea de sine de 500 de kilometri si insumand un parc de 6.700 de vagoane cu motor. Tot dezvoltarea masiva de pe pamant american a dus la renuntarea in Europa, la sfarsitul secolului al XIX-ea si inceputul secolului urmator la tramvaiele actionate de masini cu aburi sau a celor cu tractiune animala. Astfel, in 1902, Germania detinea 130 de orase sau suburbia unde circulau tramvaie pe linii simple sau duble, care insumau 3.800 de kilometri. Parcul de vagoane era format din 12.500 de vagoane cu motor si 8.000 de vagoane remorca. Pe timp de iarna, la tramvaie se atasau pluguri pentru zapada (Foto:Volker Wollmann) Capitala Romaniei, fruntasa la implementarea ideii Pe masura ce se dezvoltau marile orase de pe teritoriul Romani... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro