Istoria podurilor dunarene de la Fetesti si Cernavoda

Istoria podurilor dunarene de la Fetesti si Cernavoda

Prima initiativa de a construi un pod peste Dunare in imediata apropiere a Baraganului i-a apartinut inginerului Anghel Saligny.Timp de cinci ani, intre 1890 si 1895, el a construit in apropiere de orasul Cernavoda un incredibil pod, care se pastreaza si astazi.

acum 41 luni (15 Apr 2017)

Prima initiativa de a construi un pod peste Dunare in imediata apropiere a Baraganului i-a apartinut inginerului Anghel Saligny.Timp de cinci ani, intre 1890 si 1895, el a construit in apropiere de orasul Cernavoda un incredibil pod, care se pastreaza si astazi.

Legi speciale, pentru poduri speciale

Initiativa comunistilor de la Bucuresti a fost pusa in practica printr-un amplu proces legislativ.

In baza unui Decret emis de Consiliul de Stat al R.S.R se creeaza Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice si Poduri, cu sediul in municipiul Fetesti, judetul Ialomita.

Primul pod care a fost construit de inginerii comunisti a fost cel de la Fetesti. In 1980 s-au inceput deja lucrarile la cel de-al doilea pod, cel de la Cernavoda.

200.000 de metri cubi de beton

Proiectarea, instalatiile folosite, dar si mana de lucru erau toate din Romania. Intr-un studiu realizat cu privire la constructia acestor poduri, profesorul ialomitean de istorie Ioan Gheorghe Stanescu relateaza ca pentru realizarea celor doua obiective s-au folosit peste 200.000 de metri cubi de beton.

De asemenea, "elevatia s-a realizat cu moloane de Macin (cel mai dur granit din Romania) integrate structurii de rezistenta, ele constituind o puternica pavaza in fata agresivitatii si eroziunii apelor si sloiurilor de gheata. Forajul pentru pilele podurilor s-a realizat pana la adancimea de 50 m" scrie profesorul in studiul sau, intitulat "Arc peste timp.

Probele de incercare a rezistentei celor doua edificii s-au realizat pret de o saptamana. In tot acest timp, constructiile au fost traversate de 38 de locomotive Diese si 38 de masini basculante, fiecare dintre ele avand o incarcatura de peste 50 de tone. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro