Iohannis, scos din ecuatia numirii sefilor din justitie

De asemenea, prin noua lege, procurorul general al Parchetului de pe langa ICCJ, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al DNA, adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectiei ai acestor parchete, precum si procurorul sef al DIICOT si adjunctii acestora ar urma sa sa fie numiti de CSM "dintre procurorii care au o vechime minima de zece ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de trei ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data".

acum 52 luni (15 Jun 2016)

Camera Deputatilor a adoptat tacit proiectul de lege care ii exclude pe presedintele Romaniei si pe ministrul Justitiei din procedura de numire a mai multor functii-cheie din justitie.

Proiectul adoptat tacit de Camera Deputatilor a fost initiat de presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. Aprobarea tacita este o procedura care presupune lipsa dezbaterii, proiectul este considerat adoptat dupa 45 sau 60 de zile de la depunere, in functie de importanta subiectului.

Astfel, prin noua lege, Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) ar urma sa isi aleaga presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii. Legea in vigoare prevede ca presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii ai ICCJ sunt "numiti de catre presedintele Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dintre judecatorii ICCJ care au functionat la aceasta instanta cel putin doi ani". De asemenea, prin noua lege, procurorul general al Parchetului de pe langa ICCJ, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al DNA, adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectiei ai acestor parchete, precum si procurorul sef al DIICOT si adjunctii acestora ar urma sa sa fie numiti de CSM "dintre procurorii care au o vechime minima de zece ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de trei ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data".

Miza imediata a proiectului

De asemenea, proiectul de lege prevede ca revocarea din functie se face de catre cine face numirea pentru ca "trebuie sa existe o simetrie". (...) Revocarea din functie a presedintelui, vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii ai ICCJ se face de ICCJ, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor acestora sau la cererea Adunarii Generale pentru motivele prevazute la art.

In prezent, revocarea acestora din functie de face de catre presedintele Romaniei, la propunerea CSM. Adoptarea vine in contextul in care presedinte... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro