Iohannis a propus salarii in functie de performanta in invatamant. Ce spun profesorii. De ce a fost elimintat sistemul in SUA

Iohannis a propus salarii in functie de performanta in invatamant. Ce spun profesorii. De ce a fost elimintat sistemul in SUA

Nu in termeni absoluti, ci in termeni de progres al elevului X relativ la el insusi la sfarsit de an scolar/ ciclu de invatamant vs la inceput Maria Kovacs, vicepresedinte Asociatia "Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice" , Cluj-Napoca "Nu ne prea place sa fim masurati in functie de rezultatele altora" Maria Kovacs, vicepresedinte Asociatia "Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice" , Cluj-Napoca a sustinut: "Desi nu ne prea place sa fim masurati in functie de rezultatele altora, cred ca ar trebui sa gasim calea de a responsabiliza profesorii pentru rezultatele obtinute de elevii lor. Chiru Elena, Director Programe Educationale ECDL ROMANIA- Bucuresti este de parere ca: "Pentru evaluarea performantelor unui profesor este important sa se aiba in vedere: gradul de promovabilitate al elevilor de la clasa, implicarea si incurajarea elevilor sa participe la activitatile extrascolare, gradul de implicare in organizarea activitatilor nonformale in scoala sa se regaseasca mai clar evidentiat in fisa de evaluare a profesorului, gradul de formare pe metode de educatie nonformala tinand cont de cele 8 competente cheie. "Aceste criterii ar fi potrivit sa fie ponderate - adica nu toate au aceeasi importanta si nu depind categoric doar de cadrul didactic (ponderea este mai mica cu cat influenta unor alti factori este mai evidenta - de exemplu, in activitatea de invatare, rezultatele elevilor depind si de acestia, nu doar de predarea profesorului - tin de capacitatile elevilor, timpul petrecut pentru invatare, efortul de invatare, acces la resurse etc.)", concluzioneza Mosoiu.

acum 90 luni (16 Feb 2015)

"La capitoul masuri concrete, Presedintele Klaus Iohannis vorbeste despre diferentierea salariilor in invatamant (si in sanatate, de altfel) in functie de performante. Programul isi propune sa puna, in toamna acestui an, pe masa Guvernului solutii concrete de sustinere, eficientizare si integrare a educatiei nonformale in sistemul de invatamant din Romania. Initiativa apartine Fundatiei Noi Orizonturi, care in vara anului trecut a organizat cafenele publice cu peste 160 de participanti - actori in domeniul educatiei nonformale, in Iasi, Cluj, Craiova si Bucuresti, pentru a identifica principalele provocari si solutii legate de educatia nonformala. Experienta SUA: sistemul salariilor in functie de rezultate Unii dintre specialistii intrebati au fost de acord cu introducerea sistemului, altii nu. Laura Borbe, profesor, trainer si lider IMPACT Cluj-Napoca (retea de cluburi de initiativa comunitara pnetru tineri), a sustinut: subiectul "merit pay" a fost abordat in SUA inca din anii 80 (s-a renuntat prin anii 95/96 in multe state) si, in sistemul de invatamant de stat, a condus la reducerea drastica a competentelor elevilor, a performantelor reale la teste independente. Adica, coreland performanta profesorilor de anumite rezultate ale elevilor (promovabilitate in sistem, rezultate la examene nationale, medii de absolvire, rezultate la competitii intre elevi), s-a observant ca elevii incep sa aiba rezultate bune si foarte bune la toti indicatorii de care era legata si evaluarea profesorilor si totul merge ok, pana se aplica teste independente (cum e la noi PISA, fata de examenul de capacitate, admitere sau bac). (Si mai clar- daca salariul meu e de 100% in functie de promovabilitate, atunci voi avea promovabilitate de 100%. In al treilea rand, elevii foarte buni ajung sa fie vanati de profesorii dornici de salarii marite, pregatirea lor este asigurata, dar nu intotdeauna se urmareste interesul lor, ci mai curand aptitudinile lor. Aptitudinile pot fi exploatate fie de fam... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro