Investitorii straini, dispusi sa invete Guvernul cum sa faca autostrazi

Investitorii straini, dispusi sa invete Guvernul cum sa faca autostrazi

Membrii Consiliului Investitorilor Straini (FIC) - companii care angajeaza peste 186.000 de persoane si au o cifra de afaceri de 187 de miliarde de lei - cred ca trebuie sa trecem dincolo de permanenta intrebare "cine este de vina?" Printre obstacolele care impedica dezvoltarea infrastructurii, reprezentantii FIC numesc problemele de proiectare, intocmirea defectuoasa a caietelor de sarcini, procesele si procedurile de achizitie complexe si greoaie din punct de vedere administrativ, procesele si procedurile indelungate si uneori slab coordonate de obtinere a aprobarilor necesare, lipsa resurselor pentru monitorizare in etapa de derulare.

acum 35 luni (14 Feb 2018)

Investitorii Sraini au trimis Guvernului o scrisoare deschisa prin care cer "evitarea greselilor identificate in trecut pentru a nu mai fi repetate" si "intarirea capacitatii de implementare", astfel incat sa se inregistreze progrese reale in dezvoltarea infrastructurii rutiere. Membrii Consiliului Investitorilor Straini (FIC) - companii care angajeaza peste 186.000 de persoane si au o cifra de afaceri de 187 de miliarde de lei - cred ca trebuie sa trecem dincolo de permanenta intrebare "cine este de vina?" si sa vedem ce este de facut de acum inainte. Am decis sa va trimitem aceasta scrisoare deschisa deoarece, prin mesajele transmise in spatiul public, Guvernul Romaniei a semnalat ca este preocupat de infrastructura deficitara cel putin in aceeasi masura ca si mediul de afaceri. Din punctul nostru de vedere o modalitate relativ simpla prin care cateva proiecte importante s-ar putea debloca si finaliza este crearea unei unitati dedicate proiectelor mari de infrastructura, care sa aiba in arsenalul sau toate instrumentele necesare pentru aceasta misiune", scrie FIC in documentul trimis Guvernului. Printre obstacolele care impedica dezvoltarea infrastructurii, reprezentantii FIC numesc problemele de proiectare, intocmirea defectuoasa a caietelor de sarcini, procesele si procedurile de achizitie complexe si greoaie din punct de vedere administrativ, procesele si procedurile indelungate si uneori slab coordonate de obtinere a aprobarilor necesare, lipsa resurselor pentru monitorizare in etapa de derulare. "Pe langa toate acestea exista o tendinta de a nu invata din greselile trecutului, iar acest lucru a afectat desfasurarea proiectelor de infrastructura", se arata in documentul citat. Propunerile investitorilor straini Pentru rezolvarea problemelor, FIC propune infiintarea unei Unitati speciale pentru proiecte mari de infrastructura (UIP), care sa functioneze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial. "UIP ar trebui sa fie responsabila de supravegherea imp... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro