Intretinerea masinii prin metode simple. Ce trebuie sa stim cand alegem un motor cu distributie pe lant sau pe curea

Intretinerea masinii prin metode simple. Ce trebuie sa stim cand alegem un motor cu distributie pe lant sau pe curea

O minima intretinere a motorului unei masini ar prelungi durata de viata a acestuia cu multi ani, dar sunt putini soferi care dau importanta unor detalii care par banale la prima vedere, dar care, de fapt, sunt extrem de importante. "Nu mai vorbim de manopera, care este destul de piperata, insa cel mai important lucru, de care trebuie sa tii seama ca sofer, este ca fiabilitatea unui motor cu distributie pe curea este mult mai mica decat cel al unui propulsor clasic cu distributie pe lant", incheie comparatia inginerul Marcel Boghian.

acum 64 luni (19 Jul 2017)

O minima intretinere a motorului unei masini ar prelungi durata de viata a acestuia cu multi ani, dar sunt putini soferi care dau importanta unor detalii care par banale la prima vedere, dar care, de fapt, sunt extrem de importante.

Exista 10 lucruri pe care orice sofer trebuie sa le stie pentru a mentine in stare buna motorul masinii pe care o conduce:

1. Uleiul de motor este un element extrem de important, cu un rol vital in performanta masinii. "Uleiul ar trebui schimbat periodic sau dupa 5.000-10.000 de kilometri (depinde si de tipul masinii). De fiecare data cand te decizi sa inlocuiesti componente ale motorului, asigura-te ca folosesti doar piese originale. Poti chiar folosi stabilizatori de combustibil care sunt de mare ajutor in pastrarea calitatii acestuia; Verifica si cureaua de transmisie a motorului, iar daca descoperi uzuri ale acesteia, este indicat sa o inlocuiesti; Asigura-te ca toate lichidele pentru masina-lichidul de frana, lichidul de motor, uleiul de racire, uleiul de servodirectie, lichidul de transmisie-sunt pana la nivelul marcat.

Acest sistem de sincronizare al arborelului motor cu axele cu came exista de zeci de ani, iar eficienta sa a fost dovedita pe cele mai multe modele din trecut. In prezent, marea majoritate a constructorilor de automobile utilizeaza, in schimb, distributia pe curea, sistem care este mai silentios, dar care necesita o inlocuire constanta a curelei, operatie ce se dovedeste extrem de costisitoare.

"Lantul rezista peste 300.000 de kilometri in regim de utilizare intens si peste 600.000 de kilometri in regim normal. Lantul nu se rupe, ci incepe sa bata daca o patina sau un intinzator incepe sa dea semne de oboseala. Cand un lant bate din cauza greutatii sale, motorul nu se desincronizeaza, ci permite posesorului masinii sa mearga lejer inca 10.000 de kilometri pana la service", detaliaza inginerul Marcel Boghian.

Citeste intreg articolul pe adevarul.ro