INTERVIU Invatatoarea instruita la Oxford care si-a propus sa revolutioneze educatia din Romania: ce metode aplica si de ce vin elevii sai cu drag la scoala

INTERVIU Invatatoarea instruita la Oxford care si-a propus sa revolutioneze educatia din Romania: ce metode aplica si de ce vin elevii sai cu drag la scoala

Sunt foarte preocupata de dezvoltarea mea personala si profesionala si am simtit nevoia sa aflu mai multe lucruri, sa vad exact cum cadrele didactice din afara reusesc sa faca mult mai multe lucruri la scoala, cum la testele PISA copiii au rezultate mai bune, cum in societate sunt mai bine vazuti profesorii si cum elevii se simt mai bine la scoala. Despre metodele sale Lucrez cu material complet, am organizat clasa astfel incat sa nu fiu eu si elevii mei, ci sa fim o familie, sa ne respectam unii pe altii, sa ne intelegem si sa avem mare grija de sentimentele celorlalti. Programa noastra este competitiva, e foarte buna, eu o vad perfecta, nu am nimic de reprosat, ceea ce am putea face noi diferit e sa o interpretam si sa o livram catre copil intr-o forma in care acesta sa o inteleaga, sa-i faca placere, sa-i dezvoltam dragostea pentru scoala, sa vina la scoala cu drag. Imi doresc pentru elevii mei sa aiba curaj sa spuna ceea ce vor, sa aiba curaj sa te contrazica intr-un mod asertiv, sa stie cum sa rezolve o problema, daca memoria le joaca feste sa nu se blocheze, sa fie flexibili, sa se gandeasca la faptul ca doamna i-a invatat la matematica sa faca un pas inainte, un pas inapoi, mi-aduc aminte, fac conexiuni.

acum 73 luni (9 Feb 2018)

In 2013, a fondat Scoala Alternativa de Gandire Aplicata - SAGA Kid din Bucuresti, pe care o dezvolta si in prezent, un ONG care ofera programe educationale alternative pentru copiii cu varste intre 6 si 12 ani si sprijina copiii dornici sa invete, dar care nu au suport financiar. Am ales sa o folosesc in momentul in care am inteles ca venind la serviciu trebuie sa ma simt si eu bine, si elevii mei. Si daca ei se joaca, pentru ca le-am permis sa o faca, a trebuit sa ma joc si eu.

Sunt foarte preocupata de dezvoltarea mea personala si profesionala si am simtit nevoia sa aflu mai multe lucruri, sa vad exact cum cadrele didactice din afara reusesc sa faca mult mai multe lucruri la scoala, cum la testele PISA copiii au rezultate mai bune, cum in societate sunt mai bine vazuti profesorii si cum elevii se simt mai bine la scoala. Asa am plecat la Oxford si mi-am construit acest schimb de experienta pe care il fac deja de patru ani. In fiecare an merg acolo si stau o saptamana-doua si invat cot la cot cu ei, am si predat acolo si am adus multe moduri noi de predare. Despre metodele sale

Lucrez cu material complet, am organizat clasa astfel incat sa nu fiu eu si elevii mei, ci sa fim o familie, sa ne respectam unii pe altii, sa ne intelegem si sa avem mare grija de sentimentele celorlalti. De exemplu, la inceputul fiecarei zile eu le prezint ce trebuie sa facem si le cer parerea. Daca intr-o zi elevii mei nu sunt pregatiti pentru propunerea mea, eu intotdeauna sunt pregatita sa schimb lucrurile astfel incat sa le faca si lor placere si la finalul zilei sa-mi spuna ca abia asteapta sa ma revada. Ma intereseaza foarte mult sa-mi spuna ce au facut acasa, ce le place, ce nu le place, ce li s-a intamplat, ce vor sa afle. Am reusit sa-i fac curiosi, sa isi doreasca sa avem aceste discutii. Stabilim ce facem in ziua respectiva, apoi corectam temele, e important pentru mine sa aflu cum si-au facut temele, unde au intampinat dificultati, daca au idei noi, dac... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro