Interviu cu Ionut Stanimir, purtator de cuvant al BCR: Odiseea unui imprumut luat de un rau-platnic
I.S.: Pana la a ajunge intr-o situatie de executare silita sau de cedare de creanta, un credit din acesta neperformant trece printr-un proces prin care se incearca recuperarea sa amiabila sau, dupa caz, restructurarea sa. Incepand cu costurile de administrare si vanzare si terminand cu pretul de vanzare, care de cele mai multe ori este semnificativ redus fata de volumul creditului. I.S.: Printre solutiile pe care le-am oferit clientilor aflati in situatia de neplata este cea de a analiza care au fost de buna-credinta si au facut rambursari, fie si partiale, intorcandu-ne dupa aceea la ei cu propunerea de a scadea rata lunara la un nivel pe care sa si-l permita.
Purtatorul de cuvant al Bancii Comerciale Romane, Ionut Stanimir, a explicat, pentru "Romania libera", care este circuitul unui imprumut care nu mai este platit de catre cel care l-a contractat.
Cand vand bancile un imprumut care nu mai este platit de cel care l-a luat?
Ionut Stanimir: O banca vinde creante dupa un interval destul de amplu, in care creditul s-a dovedit neperformant. In momentul cand un credit devine neperformant, adica nu mai este rambursat, o banca face tot ce este posibil fie pentru a-l restructura, fie pentru a-l recupera sau a ajunge la un aranjament de plata cu creditatul.
I.S.: Pana la a ajunge intr-o situatie de executare silita sau de cedare de creanta, un credit din acesta neperformant trece printr-un proces prin care se incearca recuperarea sa amiabila sau, dupa caz, restructurarea sa.
I.S.: Fie executari silite, fie vanzarea acestor credite catre alte societati care se ocupa cu recuperarea de creante. Desigur, ce pare in prima instanta o solutie nefavorabila este, de fapt, capatul unui proces in care creditul nu mai poate fi in nici un caz rambursat, restructurat si nu exista nici o solutie identificata prin care sa reintre intr-un circuit normal.
Daca clientul isi asuma si merge pana la capat, finalizandu-si prin executare creditul pana la terminarea intregului proces, poate sa o ia de la capat?
I.S.: Interesul bancii nu este niciodata acela de a executa o garantie. Incepand cu costurile de administrare si vanzare si terminand cu pretul de vanzare, care de cele mai multe ori este semnificativ redus fata de volumul creditului. Cu alte cuvinte, pe tot parcursul acestui proces este in interesul bancii sa negocieze un aranjament cu clientii, astfel incat acestia sa se intoarca la situatia de a rambursa, conform unui calendar normal.
I.S.: Printre solutiile pe care le-am oferit clientilor aflati in situatia de neplata este cea de a analiza care au fost de buna-credinta si au facu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro