Instanta suprema: Orange Romania trebuie sa plateasca amenda de 111 milioane de lei catre Consiliul Concurentei

Instanta suprema: Orange Romania trebuie sa plateasca amenda de 111 milioane de lei catre Consiliul Concurentei

In urma investigatiei privind o posibila discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor, operatorii de telefonie si-au asumat si au implementat angajamente care au restabilit concurenta pe pietele serviciilor de telefonie mobila: ofertele de telecomunicatii includ un numar de minute suficient de mare incat sa acopere nevoile de comunicare ale utilizatorilor, din ce in ce mai multi utilizatori se transfera intre operatori, a crescut numarul de abonati (post-paid) si a scazut semnificativ numarul de utilizatori pe baza de cartele preplatite (pre-paid) etc.

acum 42 luni (2 Apr 2018)

Inalta Curte de Casatie si Justitie a confirmat irevocabil incalcarea Legii Concurentei de catre compania Orange, care a abuzat de pozitia sa dominanta in relatia cu firma SC Netmaster Communications SRL, reducand insa amenda de la 147,9 milioane lei (34,8 milioane euro) la 110,9 milioane lei (23,83 milioane euro). Orange si Vodafone aveau obligatia de a respecta atat reglementarile autoritatii din domeniu (ANCOM), dar si prevederile din domeniul concurentei, respectiv, nu aveau voie sa isi foloseasca in mod abuziv pozitia dominanta. Curtea de Apel Bucuresti a avut solutii diferite in cele doua cazuri si, ca urmare, Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a trimis din nou la prima instanta, pentru a fi rejudecate. Astfel, in 2017, Curtea de Apel Bucuresti a rejudecat dosarele confirmand incalcarea Legii Concurentei de catre cele doua companii. De exemplu, Autoritatea de Concurenta a derulat o investigatie si pe piata cartelelor preplatite de telefonie mobila referitoare la fixarea pretului de revanzare, impartirea pietei si instituirea unor obligatii de neconcurenta intre companii. Operatorii de telecomunicatii si distribuitorii directi ai acestora si-au asumat o serie de angajamente pentru eliminarea clauzelor anticoncurentiale din contractele incheiate pe intreg lantul de distributie, ceea ce a condus la cresterea concurentei pe aceasta piata. In urma investigatiei privind o posibila discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor, operatorii de telefonie si-au asumat si au implementat angajamente care au restabilit concurenta pe pietele serviciilor de telefonie mobila: ofertele de telecomunicatii includ un numar de minute suficient de mare incat sa acopere nevoile de comunicare ale utilizatorilor, din ce in ce mai multi utilizatori se transfera intre operatori, a crescut numarul de abonati (post-paid) si a scazut semnificativ numarul de utilizatori pe baza de cartele preplatite (pre-paid) etc. In acelasi timp, Consiliul Concurentei s-a implicat si a facut r... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro